چکیده

       پژوهش در مورد مدیریت استراتژیک منابع انسان(SHRM)  نشان می دهد که متخصصان منابع انسانی(HRP) ها این فرصت را دارد تا نقش بزرگتری در کمک به موفقیت سازمانی ایفا کند در صورتی که در سیستم ها و سیاست ها موثر با ارزش ها، اهداف و ماموریت های سازمانی منطبق باشند. ما نشان می دهیم که HRPها به بالا بردن استاندارد های عملکرد نیاز دارند و اینکه خواسته های رقابتی محیط اقتصادی مدرن وظایفی اخلاقی بی قید و شرطی ایجاد می کند که HRPها مالک سازمانی خود هستند. نظارت اخلاقی را به عنوان یک مدل حکومتی تعریف کردیم که تعهدات اعتباری به دلیل بسیاری از سهامداران است و ایجاد ثروت سازمانی بلند مدت را به حداکثر می رساند. ما پیشنهاد می کنیم که اگر HRPها چارچوب نظارت اخلاقی و کیفیت های رهبران تحول آفرین را اتخاذ کنند، باید از وظایف اخلاقی خویش برای سازمان ها آگاه تر باشند و در کمک به سازمان های برای ایجاد افزایش ثروت موثر تر باشند، نتایج سازمانی مورد نظر خود را بدست آورند و محیط کاری ایجاد کنند که برای کارکنان رضایت بخش تر باشد. 

        تحقیق در مورد نقش مدیریت استراتژیک منابع انسانی (HRM) به صورت تصاعدی در دهه گذشته افزایش یافته است  (هارتل و همکاران ، 2007)، با دانشمندان و پیشه وران به اهمیت حیاتی مسائل اخلاقی در مدیریت منابع انسانی به عنوان عوامل کلیدی در هماهنگی و هدایت موفقیت سازمانی اذعان کردند (هرناندز ، 2008؛ ورهان  و همکاران 2004). همچنین محققان اشاره کرده اند که تمرکز استراتژیک سیستم های منابع انسانی کارآمد تر هستند زمانی که با یک ماموریت ، اهداف، ارزش ها و ساختار سازمان منطبق باشد (بکر  و گرهارت ، 1996؛ بکر و  هاسلید ، 2006؛ هاسلید و بکر، 1997). این مقاله به بررسی وظایف اخلاقی در ارتباط با اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی به سازمان ها کمک می کند تا به پتانسیل آنها دست پیدا کنیم ( رجوع به پین و وی لند  1999) و نقش رهبری را شناسایی کرد که رویکرد نظارت اخلاقی بر سیستم های سازمانی را ترتیب دادند.

        با استناد به مقالات و نوشته هایی در رابطه با مدیریت استراتژیک منابع انسانی(SHRM) شروع کردیم تا چارچوبی وابسته به قراین برای بررسی اهمیت اتحاد و توافق سیستم های مدیریت منابع انسانی را (بکر و هاسلید ، 2006؛ پففر ، 1998) با اهداف استراتژیک یک سازمان ارائه کنیم (بکر و همکاران، 2001). سپس ماهیت و وظایف نظارت اخلاقی را بررسی می کنیم (کالدول و همکاران، 2008) که به حاکمیت موثر سازمان مربوط است. با منطبق ساختن اهمیت SHRM با این چارچوب نظارت اخلاقی، اهمیت آن را تشخیص دادیم، اما گاهی اوقات به نقش های رهبری اشاره دارد که متخصصان منابع انسانی( HRPها) باید در بهینه سازی توانایی سازمان خود شرکت کنند تا به ایجاد ثروت بلند مدت دست پیدا کنند (سنگ ، 2006). با شناسایی مشارکت ها در مقاله ما و ارائه نظرات در مورد اهمیت رهبری اخلاقی در ایجاد سیستم کاری ، فرهنگ ها و سطح بالایی از تعهد کارکنان به این نتیجه رسیدیم که برای سازمان ها در محل کار جهانی امروزی ضروری است (ففر، 1998، 2007).

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  نظارت اخلاقی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Strategic Human Resource Management as Ethical Stewardship