1.مقدمه

     مبحث عمق استریو یکی از مرسوم ترین و مهمترین موضوع در بینایی کامپیوتر است. اخیرا در این منطقه توسعه به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت چشمگیری داشته است. با این حال، از لحاظ سرعت، الگوریتم های استریو که معمولا چند ثانیه تا چند دقیقه به منظور تولید یک نقشه و محدود کردن برنامه های کاربردی پردازش می شوند بهترین هستند. برنامه های کاربردی بسیار جالبی مانند ناوبری ربات و واقعیت افزوده، که در آن عمق اطلاعات با کیفیت و سرعت ویدئو بالا بسیار مهم است وجود دارد.

     در این مقاله ما تعدادی از تکنیک هایی را که طی چند سال گذشته توسعه یافته اند، به منظور بهبود سرعت و کیفیت الگوریتم های استریو در زمان واقعی خلاصه می کنیم. یکی از رایج ترین تکنیک های محاسبات سخت افزاری گرافیکی کالاها (یعنی پردازنده های گرافیکی) بهره برداری از پهنای باند موازی است. ارزیابی با استفاده از پایگاه داده میدلبری نشان می دهد که رویکردهایی که ما تاکنون ارائه داده ایم یکی از بهترین و سریع ترین الگوریتم های استریو هستند.

2.روش

     با توجه به یک جفت تصویر، هدف الگوریتم استریو این است که پیوندهای پیکسلی بین دو تصویر ایجاد کند. به طور کلی مکاتبات می توانند به عنوان یک بردار ناسازگار بیان شوند، و با توجه به یک جفت تصاویر، هدف الگوریتم استریو ایجاد پیوندهای پیکسلی بین دو تصویر است. به طور کلی مکاتبات می توانند به عنوان یک بردار ناسازگار بیان شوند، اگر پیکسل های P L(x,y) و PR(x’,y’) مربوط به تصویر سمت چپ و راست باشند، سپس اختلاف PL(x,y) و PR(x’,y’) در تصاویر آنها به عنوان مختصات-[x-x’,y-y’] تعریف می شود. بنابراین، خروجی یک الگوریتم استریو در نقشه نامتوازن است، به عنوان مثال، نقشه ای که اختلاف هر بردار را برای هر پیکسل در یک تصویر ثبت می کند (تصویر مرجع) – تقشه نامتوازنی را برای تصویر دیگر به صورت خودکار با توجه به تقارن بردارهای تناوبی تعریف می کند.

- ترجمه این مقاله با عنوان واحد پردازش گرافیکی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Stereovision on GPU