چکیده

       هدف از این مقاله مستندسازی زمان و چگونگی این مورد است که استفاده از مصاحبه های بالینی می تواند روی یک معلم نامنویسی شده در دوره روش های ریاضیات در برنامه تایید آموزش مقدماتی تاثیر داشته باشد. به خصوص، ما تغییرات یا جابجایی ها را به روش هایی ارائه می کنیم که در آنها: (1) ویدئوهای مصاحبه بالینی مصاحبه شونده را منعکس نمود (با استفاده از نرم افزار VITAL) و (2) از ایده هایی برای مصاحبه های بالینی خود با کودکان جوان استفاده نمود. نتایج مقدماتی به مهارت افزایش یافته در ماهیت مشاهدات صورت گرفته درباره کودکان در ویدئوهای VITAL اشاره دارد. بعلاوه، پیشرفتی در روشها وجود دارد که در آن این معلم قادر به دنبال نمودن تفکر دانش آموزان و پرسیدن سوالات پیگیری/گسترش در حال انجام مصاحبه های او است.

مقدمه

        فراهم نمودن فرصت هایی برای به دست آوردن دیدگاه نسبت به تفکر ریاضی کودکان برای معلمان آینده باید جزئی مهم از برنامه های آموزشی معلم باشد. یک روش برای انجام آن نشان دادن وضعیت هایی برای آنهاست که در آن آنها می توانند مشاهده کنند و با کودکان تعامل داشته باشند و از اینرو فرصتی را برای درک بهتر آنها فراهم می کند و روش هایی را درک می کنند که در آن کودکان، مفاهیم ریاضی مختلف را تفسیر، مقداردهی اولیه و ارائه می کنند (Schorr & Ginsburg, 2000). به ویژه، آنها می توانند از تفکر کودکان از طریق استفاده از روش مصاحبه بالینی مطلع شوند. Ginsburg (1997) نشان می دهد که درک تفکر ریاضی کودکان برای معلمان آینده می تواند از طریق مصاحبه های بالینی ارتقا یابد- چه با مصاحبه واقعی با خود کودکان یا مشاهده انتقادی برای انجام آن. روش مصاحبه بالینی به طور گسترده توسط Piaget (1952). استفاده شد. استفاده او از سبک انعطاف پذیر پرسش به او اجازه داد تا مشکل کودک را مشاهده نماید- رفتارهایی را که آنها در وظایف خود صورت می دادند حل نماید و سپس سوالاتی بپرسد که برای رفتار مشاهده شده کودک تنظیم شده بود. این نوع از مصاحبه دارای پتانسیلی برای فراهم نمودن مدهای مشاهده و سوال پرسیدن است که ما باور داریم که می توانیم به دستور العمل واقعی آنان انتقال داده شود. (Ginsburg, Jacobs, & Lopez, 1998).

        در حالیکه این مقاله به مطالعه موردی یک معلم محدود شده است، مطالعه وسیع تر با 17 معلم اینده مرتبط بود که تمام آنها در دوره روش های ریاضیات سطح درجه میانه/مقدماتی در دانشگاه راتگرز ثبت نام کرده بودند. دو تا از سوالات مهم که راهنمای مطالعه کلی است عبارتست از: چه انواعی از تغییرات در انعکاسات معلمان آینده در مصاحبه های بالینی بایگانی شده رخ داده و آیا آنها روش های خود را در درک تفکر کودکان جوان بازبینی نمودند همانطور که در مصاحبه های آنها با کودکان منعکس شد؟

ترجمه این مقاله با عنوان مصاحبه بالینی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Using the Clinical Interview Method to Examine Children’s Mathematical Thinking