بیش از سه دهه رشد اقتصادی بالا، اقتصاد چین را متحول کرده است. چین به سرعت از کشور کم درآمد به درامد متوسط تبدیل شده است، آن  در حال حاضر با چالش های جدیدی از قبیل نابرابری درآمد بالا و محدودیت در مدل رشد مواجه می شود که از آغاز اصلاحات اقتصادی بسیار موفق بوده است. تداوم اعتماد  در مدل رشد قدیمی ممکن منجر به  افزایش اطلاعات در بی ثباتی اجتماعی می شود با توجه به آنچه که می تواند به عنوان نابرابری بیش از حد بالا و عدم توانایی برای حفظ رشد درک با توجه به اتکای بیش از حد به سرمایه گذاری درک شود،  که در بدترین حالت می تواند منجر به پایان چین در فرم خود  از مشکل با درامد متوسط می شود. 

        در این زمینه، موسسه تحقیقات اقتصادی چین استکهلم ، دانشکده اقتصاد استکهلم ، و مرکز تحقیقات اقتصادی چین، دانشکده ملی توسعه، دانشگاه پکن به طور مشترک کنفرانسی در مورد نابرابری، رشد و مشکل درآمد متوسط در چین، در تاریخ 1- 2 جولای، سال 2013، در دانشگاه پکن برگزارکردند.هفت مقاله در این موضوع خاص در کنفرانس ارائه شد که طیف وسیعی از دیدگاه های مختلف در مورد نابرابری، رشد و مشکل درآمد متوسط را تحت پوشش قرار داد. هر یک از آنها کمک های روشنی به فرایند سیاستگذاری در چین کرد و با هم شرح مختصری  از برخی از مهم ترین چالش ها که سیاستگذاران کشور چین در دستیابی به تعادل اقتصاد و حفظ رشد اقتصادی با آن  روبرو هستند را ارائه داد.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مشکل درآمد متوسط در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Inequality, growth and the middle-income trap in China