چکیده

            خصوصیات OpenFlow فعلی قادر به تنظیم نرخ سرویس صفها درون دستگاههای OpenFlow نیست. این کمبود اجازه نمی دهد اکثر الگوریتم ها برای رضایت از الزامات کیفیت خدمات به جریانهای جدید و پایدار اعمال شود. در این مقاله ما راه حل دیگری را پیشنهاد می کنیم که از طریق تعدادی اصلاحات روی Beacon، یکی از کنترل کننده های محبوب SDN، اجرا می شود. این کار به شرح زیر است: با استفاده از آمار تقریبا در زمان واقعی از دستگاه های OpenFlow، Beacon مسیرهای مجازی را در صف های مختلف به منظور تضمین نقاط ضعف مهلت مجاز (برای مثال، جریان هنوز مفید است اگر و تنها اگر به طور کامل توسط یک زمان معین دریافت می شود) و / یا متعادل کننده صف عملکرد در یک سوئیچ OpenFlow SDN. برخلاف پیشینه، ما هیچ پایه ای یا اصلاح جدیدی از استاندارد OpenFlow را پیشنهاد نمی دهیم: مکانیزم ما، اجرا شده در کنترلر، با دستگاه های OpenFlow منظم کار می کند. تغییرات ما در کنترل کننده SDN پایه ای برای طراحی یک کلاس از الگوریتم های جدید مسیر مسیریابی است که می تواند محدودیت های مهلت و متعادل سازی صف را بدون هیچ گونه اصلاح مشخصات OpenFlow و همچنین دستگاه های Open Flow تضمین کند.

1. مقدمه

            شبکه های تعریف شده نرم افزاری (SDN) با ایجاد قابلیت برنامه ریزی، مدیریت آسان و نوآوری سریع تر، صنعت شبکه سازی را متحول می سازد [1،2]. این مزایا توسط معماری کنترل متمرکز که به شبکه اجازه می دهد تا توسط یک مرکز برنامه ریزی و کنترل شود، ممکن می‌شود.

          معماری SDN هر دو از دستگاه های فعال SDN (سوئیچ ها / روتر ها) 1 و از یک کنترلر مرکزی (کنترل کننده SDN) تشکیل شده است. یک دستگاه SDN پردازش و ارائه بسته ها را با توجه به قوانین ذخیره شده در جدول جریان خود (حالت روبه جلو)، در حالی که کنترل کننده SDN وضعیت رو به جلو هر دستگاه SDN با استفاده از یک پروتکل استاندارد به نام OpenFlow (OF) [2] را تنظیم می کند. کنترل کننده SDN همچنین مسئول ساخت توپولوژی مجازی نشان دهنده توپولوژی فیزیکی است. توپولوژی مجازی توسط ماژول های نرم افزاری که در سطح بالای کنترل کننده SDN اجرا می شود برای اجرای منطق های مختلف کنترل و توابع شبکه (مانند مسیریابی، ترافیک، اقدامات فایروال) استفاده می شود.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مدیریت مهلت صف در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

BeaQoS: Load balancing and deadline management of queues in an OpenFlow SDN switch