چکیده 

         برای هر سازمان؛ اطلاعات دارایی حیاتی است، اما اطلاعات در تعاریف و توضیحات مدیریت دارایی نمی گنجد. این مقاله رشد تکنیک ها و استراتژی هایی برای مدیریت دارایی اطلاعاتی و مسائل و مشکلات مختلف تاثیر گذار بر رشد آن را بررسی می‌کند. 

مقدمه 

           برای هر سازمانی اطلاعات یک دارایی تجاری مهم است. هر کاری که انجام می‌دهیم به نوعی شامل استفاده از اطلاعات است. این روند برای پشتیبانی و مطلع شدن از تصمیم گیری های موثر و تسهیل عملیات در حال انجام و ارائه برنامه، محصول و خدمات و به همین ترتیب شواهدی بر فعالیت، عملکرد، حقوق و تعهدات استفاده می‌شود. در عصر افزایش حجم اطلاعات و تحول تعهدات قانونی، یک سازمان برای قفل گشایی ارزش و شناسایی ریسک به دنبال نفوذ بر محتوای اطلاعات است، در این راستا مهم است که داده به خوبی محافظت شود، و به آسانی در دسترس باشد و به صورت مناسبی مدیریت شود. 

         به هر حال، اطلاعات اغلب در تعاریف مدیریت دارایی ظاهر نمی‌شوند. برای مثال، در ویکی پدیا، تعریفی از "دارایی های ملموس مانند ساختمان و دارایی های ناملموس مانند سرمایه انسانی، مالکیت معنوی، و حسن نیت و دارایی های مالی" با تشریح بیشتر دارایی های زیر ساختی و فیزیکی محسوس برای مثال "ساختارها، تولید، خدمات، برق، آب، ضایعات، و امکانات بازیافت ضایعات، شبکه های توزیع، سیستم های حمل و نقل، ساختمان ها" ارائه شده است (Wikipedia, 2015). با توجه به درک فنی از اهمیت اطلاعات، چرا وقتی به فرآیند مدیریت دارایی رسمی نگاه می‌اندازیم، یک فیل در اتاق می بینیم (یک کار بزرگ)؟ 

این مقاله در نشریه سیج منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مدیریت دارایی اطلاعاتی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Why is information the elephant asset? An answer to this question and a strategy for information asset management