چکیده:

           نفوذ زیاد انرژی باد در سیستم های قدرت، باعث بروز برخی مسائل مانند رمپ کردن و عدم تناسب بین توان باد و توان درخواستی می شود. یکی از راه حل های ممکن برای این مسائل، مدیریت تقاضا (DSM) است. در این مقاله، توزیع اقتصادی پویا (DED) با استفاده از سطوح مختلف توان باد و استفاده از DSM پیشنهاد شده است تا مسائل مربوط به نفوذ بالای توان باد را حل کند. تأثیر استفاده از DSM بر هزینه عملیات همراه با تست‌های متفاوت مورد بحث قرار گرفته است. سیستم مدل کردن جبری (GAMS) با استفاده از BARON به عنوان حل کننده و الگوریتم ژنتیک (GA) با عملکرد ترکیبی برای حل مدل پیشنهادیDED مورد استفاده قرار می گیرد و مقایسه آن ها ارزیابی می شود. مدل پیشنهادی به یک سیستم از نسل شش واحدی برای آزمایش تاثیرگذاری مدل پیشنهادی اعمال می شود.

1. مقدمه

          در مصر، بیشتر برق از نیروگاه های توان تولید می شود که از گاز طبیعی استفاده می کنند. دولت تصمیم گرفت افزایش تولید از انرژی های تجدید پذیر را، مانند انرژی باد، تا سال 2020 به 20٪برساند. انرژی باد دارای مزایایی فراوان است که از جمله به تمیز بودن و کم هزینه بودن آن اشاره می‌شود، با این حال معایبی نیز دارد مثلا باد در طبیعت متناوب است و ممکن است در جایی قطع بشود. به عنوان یک نتیجه از نفوذ بالای باد، برخی از مسائل باید به طور گسترده مورد مطالعه قرار گیرد که به شرح زیر است:

• تمرکز جامع بر برنامه ریزی سیستم و پیش بینی بار.

• همبستگی نامناسب بین قدرت باد و بار (مسئله متعادل کننده قدرت).

• الزامات خدمات اضافی مانند نرخ های سریعترتغییر منابع.

• مسائل مربوط به کیفیت برق مانند تغییرات ولتاژ، نوسانات ولتاژ و هارمونیک.

         برای حل این مسائل، سیستم توان الکتریکی نیاز به انعطاف بیشتری دارد تا به نوسانات لحظه ای در هر دو نوع بار و تولید تجدید پذیر پاسخ دهد [1]. این مقاله بر دو مسئله از لیست فوق تمرکز دارد که مسئله متعادل سازی قدرت و مسئله نرخ تغییر سریع است.

           ذخیره سازی انرژی و مدیریت سمت تقاضا (DSM) یا پاسخ تقاضا (DR) منابع انعطاف پذیر رایج هستند که سازگاری با قدرت باد را نشان می دهند. همه آنها به عنوان منابع موثر برای ادغام قدرت باد شناخته شده اند؛ با این حال، تجربه در انجام این کار محدود است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مدیریت تقاضا در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Optimal operation of power system incorporating wind energy with demand side management