چکیده

      هذیان روانی، سندرم ارگانیک تعریف شده توسط اختلال کلی در آگاهی و شناخت است که به طور ناگهانی توسعه می یابد و اغلب در طول روز نوسان می کند. این بیماری، مسمومیت با دارو / حذف و یا اثر داروها است.

      هذیان با عوارض و مرگ و میر قابل توجه همراه است، و در ارائه نشانه بیماری در افراد مسن پیشرو است. بیماران سالمند با تغییر وضعیت ذهنی، از جمله اضطراب، باید دارای هذیان فرض شوند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. علائم بالینی هذیان بسیار متغیر است. ارزیابی وضعیت روحی در تشخیص هذیان بسیار مهم است. 

     ارزیابی پزشکی و ثبات باید به موازات رخ دهند. علل تهدید کننده زندگی از جمله هیپوکسی، هیپوگلیسمی و افت فشار خون نیاز به مداخله فوری دارند. تشخیص افتراقی علل هذیان گسترده است. بیماران با هذیان نیاز به ارزیابی دقیق به منظور تعیین علل اساسی هذیان دارند. عوامل فارماکولوژیک باید زمانی در نظر گرفته شود که بیمار آشفته دارای پتانسیل آسیب به خود یا دیگران است یا مانع ارزیابی و مدیریت پزشکی می شود. متاسفانه، شواهد برای هدایت مدیریت فارماکولوژیک تحریک حاد در افراد مسن محدود است. گزینه دارویی کنونی شامل عوامل معمولی و ضد جنون آتیپیک و بنزودیازپین ها می شود. این گزینه های درمانی معرفی می شوند و با جزئیات بررسی می شوند.

مقدمه

       بیمار سالمند آشفته شده دارای چالش بالینی منحصر به فردی است. هذیان نشان دهنده ارائه پیشرو نشانه های بیماری در بیماران مسن بشدت بیمار است. بی قراری در افراد مسن باید مظهر هذیان فرض شود مگر اینکه خلاف آن به اثبات برسد. هنگامی که تغییرات وضعیت ذهنی به عنوان تحریک نشان داده شود، پزشک با حالت های دشوار و پیچیده مواجه می شود.. یک علت بالقوه تهدید کننده حیات باید مورد جستجو قرار گیرد. اگر تحریک شدید باشد، برای کاهش پتانسیل خطر برای بیمار و کارکنان نیاز به مداخله فوری وجود دارد. مدیریت سالمندان بیمار آشفته نیاز به یک رویکرد هماهنگ دارد که اجازه می دهد تا کارکنان به کنترل وضعیت دست یابند در حالی که کار تشخیص تسهیل می شود. این مقاله یک چارچوب را هنگام استفاده از ارزیابی بیمار سالمند آشفته شده، از جمله بررسی درمان های دارویی در دسترس را ارائه می کند.

ترجمه این مقاله با عنوان مدیریت بیماران سالمند در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The Evaluation and Management of the Acutely Agitated Elderly Patient