چکیده

      در مدل های رگرسیون پارامتری سنتی، شکل عملکرد مدل قبل از  تناسب مدل با  دادهَ ها مشخص شده است  و هدف برآوردکردن پارامترهای مدل می باشد. در مقابل، رگرسیون غیر پارامتری، هدف برآورد عملکرد رگرسیون بطورمستقیم بدون مشخص کردن شکل آن به روش صریح می باشد. فاکس و وایزبرگ (2011) در  ضمیمه مقاله، ما توصیف می کنیم چگونه چند نوع مدل رگرسیون غیر پارامتری در R  متناسب  شود، شامل صاف کننده طرح مجزا، که یک پیشگویی واحد وجود دارد؛ مدل های رگرسیون چندگانه؛ مدل های رگرسیون افزایشی؛ و مدل های غیر پارامتر-رگرسیون کلی که مشابه مدل های خطی تعمیم یافته می باشد.

1 مدل های رگرسیون غیر پارامتری

      مدل رگرسیون غیر خطی سنتی (در ضمیمه در رگرسیون غیرخطی توصیف شد) که  ø یک بردار پارامترهای برآورد شده و x یک بردار پیش بینی کننده است؛ اشتباهات به طور عادی و به طور مستقل با میانگین 0 و واریانس ثابت σ فرض  و توزیع می شود. تابع)  ø m(x,مربوط به مقدار میانگین پاسخ y به پیش بینی کننده ها می باشد، که از قبل مشخص شده است، همانطور که در مدل رگرسیون خطی است.

2.  برآورد

      روش های متعددی برای تخمین مدل های رگرسیون غیر پارامتری وجود دارد که ما دو مورد توصیف خواهیم کرد: رگرسیون چندجمله ای محلی و اسپیلین های صاف. با توجه به پیاده سازی  این روش ها در R، شرمندگی زیادی به همراه خواهد داشت: 

• رگرسیون چندجمله ای محلی با استفاده از تابع استاندارد لس R  انجام می شود (به صورت محلی با صاف کننده طرح مجزا وزنی، برای پرونده ساده رگرسیون) و لس (رگرسیون محلی، بصورت کلی تر) 

• برآورد رگراسیون-ساده نوار-صاف توسط تابع استاندارد R  نوار-صاف انجام می شود

• رگراسیون کلی غیرپارامتریک با برآورد احتمالی محلی (که رگراسیون محلی مورد خاصی برای مدلهایی با خطای عادی هستند) که در بسته لاک فیت (تناسب محلی) (لورد 1999) اجرا می شود که برآورد چگالی را انجام می دهد.  

ترجمه این مقاله با عنوان  مدل های رگرسیون در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Nonparametric Regression in R