چکیده

      برنامه ماهواره سیار برای فراهم نمودن لینک های ارتباطی مورد نیاز به مناطق روستایی در حال توسعه است. یک جزء حیاتی در این سیستم، آنتنی برای وسیله نقلیه است. این مقاله به موضوع کاهش هزینه انتن های وسیله نقلیه ارایه فازی از طریق استفاده از یک آرایش تغذیه لنز به جای استفاده از شیفت دهنده های فازی در هر عنصر می پردازد. عملکرد نظری این آرایه تغذیه شده لنز ارائه خواهد شد.

مقدمه

       مطالعات اخیر توسط NASA/JPL (1) و صنایع نشان داده است که امکان ادامه حیات اقتصادی یک سیستم ماهواره سیار (MSAT) به طور عمده وابسته به استفاده کارآمد از طیف کمیاب مختص و مدار گردش و قدرت ماهواره است. نوع آنتن وسیله نقلیه استفاده شده، نقشی حیاتی را در دستیابی به این کارایی بازی خواهد نمود. در حقیقت، یک انتن وسیله نقلیه جهتی با بهره میانگین تقریبی 10dBi 5 تا 6 dB بهره اضافی را در مقایسه با یک انتن وسیله نقلیه تک جهتی افقی ارائه خواهد نمود. تا به حال، دو نوع از انتن های وسیله نقلیه به بهره متوسط مطالعه شده اند (1،2). اینها آرایه تطابق کننده با سطح با قابلیت هدایت مکانیکی هستند. پیش بینی شده است که آرایه قابل هدایت زمانی که توسعه یابد باید الزامات MSAT-X زیر (آزمایش ماهواره سیار) را برآورده سازد: (a) فرکانس: 821 تا 825 مگاهرتز انتقال، 866 تا 870 مگاهرتز دریافت؛ (b) پوشش: 20 تا 60 درجه عمودی، 360 درجه کامل افقی؛ (c) بهره: 10dBi مینیمم در ناحیه پوشش؛ (d) پلاریزاسیون: دایروی با ماکزیمم نسبت محوری 4dB.

        مطالعات NASA/JPL و صنایع نشان داده اند که آرایه های قابل هدایت الکترونیکی که از شیفترهای فاز استفاده می کنند برای کاربران نهایی پرهزینه هستند حتی زمانی که آنها در تعداد زیاد تولید می شوند. به این دلیل، یک پروژه R&D برای بررسی امکان استفاده از مفاهیم پیشرفته تر و تکنیک هایی برای کاهش بالقوه هزینه ساخت این آنتن ها راه اندازی شده است. این مقاله به توصیف برخی از این مفاهیم پیشرفته با تاکید بر کاربرد تکنیک های تغذیه لنز برای کاهش تعداد کلی شیفترهای فاز و دیودهای PIN می پردازد و الزامات MSAT-X را حفظ می کند. چندین مفهوم لنز و پیکربندی آرایه بررسی خواهد شد و ارزیابی عملکرد مقایسه ای این مفاهیم و پیکربندی ها برای اثبات عملی توانمندی های کاهش هزینه صورت خواهد گرفت.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان ماهواره سیار زمینی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

LENS ANTENNA CONCEPTS FOR LAND MOBILE SATELLITE COMMUNICATIONS