چکیده

     اگرچه تحقیقات زیادی تا به حال در مورد پرخاشگری و قلدری در محل کار در دو دهه گذشته انجام شده است، دانشگاهیان توجه نسبتا کمی به قلدری در موسسات خود داشته اند. در این مقاله، ما در مورد آنچه که در مورد قلدری در دانشگاه ها می دانیم، با تمرکز ویژه بر رفتار اعضای هیات علمی، واستعمال یافته های تجربی و مفهومی پژوهش در مورد پرخاشگری و و زورگویی در سایر محیط های کاری و پیشینه پژوهش قابل توجهی درمدیریت تعارض در آموزش عالی بحث خواهیم کرد . ما با توصیف ماهیت و شیوع پرخاشگری و قلدری در تحصیلات تکمیلی شروع خواهیم کرد . با تکیه بر یافته های به خوبی تثبیت شده تحقیقات فردی در مورد پرخاشگری، ما در مورد چند موقعیت مهم اجتماعی،سوابق موقعیتی، و متنی برای پرخاشگری (از جمله فرهنگ دانشگاهی، شرایط، ارزش ها، و شیوه های کار) بحث می کنیم و نشان می دهیم که چگونه این موارد به عنوان علل و عواقب قلدری شناخته شوند. در این بحث، ما تعداد پیشنهاد خاص برای تحقیقات آینده ارایه می دهیم. ما با بحث در مورد اقدامات ممکن برای پیشگیری و مدیریت قلدری در مجموعه های آموزشی بالاتر به این مقاله خاتمه می دهیم.

     در 1990 ، محققان شروع به بحث و بررسی، قلدری در میان بزرگسالان در محیط کار ( لی من ,1990) کردند. برای بخش بهتری از دو دهه گذشته، تعداد فزاینده ای از پژوهشگران (از جمله خود ما) پژوهش هایی را در این مورد و پدیده های مرتبط (به عنوان مثال، پرخاشگری محل کار و پرخاشگری، ازدحام، سوء رفتار، و غیره) انجام داده ایم. با کمال تعجب،محققان دانشگاهی توجه نسبتا کمی به قلدری در محیط دانشگاهی داشته اند. این غفلت به چندین دلیل جالب است. اولا"، آن در تضاد با شواهد قابل اعتماد دیگر اشکال رفتارهای خصمانه و تحقیرآمیز محوطه دانشگاه از جمله پرخاشگری دانشجویان و اعضای دانشکده در کلاس درس است( به عنوان مثال، براکتون و بایر، 2004). دوما"، کیفیت روابط بین فردی،مانند روابط بین همکاران، یک عامل مهم در حفظ دانشکده است. (نورمن آمبروز، و هیوستن، 2006). سوما"، پیشینه پژوهش گسترده ای در مورد کشمکش و سوء رفتار در آموزش عالی (کامرون، مایرز، و اولسانگ، 2005؛ ایوبن و لی، 2006؛ هولتون، 1998) ساختاری و فرصت های فردی برای اختلاف و امکان دشمنی در چنین محیط هایی را برجسته تر می کند.در نهایت، محیط دانشگاهی به عنوان تعدادی از سازمانی و ویژگی های کاری است که احتمال رفتارهای فردی خصمانه را افزایش می دهد (نیومنو بارون، 2003؛ توالی و د لوکا، 2008).

     در حالی که دانشگاهیان توجه سیستماتیک کمی را به موضوع تحقیقات تجربی در مورد قلدری در محیط دانشگاهی داشته اند ، این موضوع رسانه های آنلاین محبوب و ناشران سنتی تر بوده است.

مثلا،http://bulliedacademics.blogspot.com و www.mobbingportal.com/index.html برخی مقصدهای آنلاین را نشان می دهد.. Chronicle of Higher Educationتعدادی مقالات را به تازگی در مورد وقوع دشمنی و بدرفتاری در دانشگاه ها منتشر کرده است.(به عنوان مثال، فاگ، 2008؛ گراویس، 2006) این نشان دهنده این است که محیط های دانشگاهی نیاز به توجه هماهنگ محققان بر مسله پرخاشگری و قلدری در محل کار را دارند.

منبع:
Faculty Experiences with Bullying in Higher Education
-  این مقاله در نشریه تیلور و فرانسیس منتشر شده و ترجمه آن با عنوان قلدری در آموزش در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.