چکیده

          دستگاه‌های موبایل هوشمند و خدمات وب بسیار پرطرفدار هستند. دستگاه‌های موبایل دستگاه‌های فیزیکی محدودی هستند؛ سرعت پردازنده کم، حافظه محدود، باتری محدود و اتصال آهسته اینترنت بی‌سیم. این بدان معنی است که در هنگام اجرای خدمات وب برای دستگاه‌های تلفن همراه، این عوامل را موردتوجه قرار دهند. در این مقاله، سرویس وب RESTful برای دستگاه‌های تلفن همراه در مقایسه با خدمات وب SOAP معمولی را ارزیابی می‌کنیم. نتایج تجربی نشان می‌دهد که خدمات وب RESTful نسبت به خدمات وب SOAP معمولی بهتر عمل می‌کند. یک توصیه برای استفاده از خدمات شبکه RESTful در دستگاه‌های تلفن همراه از نتیجه تجربی ایجادشده است.

1. مقدمه

           همانند نسخه‌های پیشین آن، مانند معماری درخواست کارگذار مشترک (CORBA)، روش فراخوانی از راه دور (RMI) و مدل شیء مؤلفه توزیعی (DCOM)، خدمات وب [24] مجموعه‌ای از استانداردها و روش‌های برنامه‌نویسی برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها بین نرم‌افزارهای مختلف برنامه‌های کاربردی است، علاوه بر این سرویس‌های اینترنتی یک روش استاندارد برای توزیع خدمات در اینترنت است.

            سرویس‌های وب، هدف خود را به روش فنّاورانه بی‌طرف به دست می‌آورند که رابط‌های تعریف‌شده را برای ویژگی‌های توزیع‌شده فراهم می‌کند و از پایگاه سخت‌افزار، سیستم‌عامل و زبان برنامه‌نویسی مستقل است؛ بنابراین توابع و یا خدمات توزیع‌شده که ممکن است در سیستم‌عامل‌های سخت‌افزاری مختلف اجرا شوند یا ممکن است به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی نوشته شوند، می‌توانند از طریق رابط سرویس‌های وب ارتباط برقرار کنند.

ترجمه این مقاله با عنوان عملکرد خدمات وب در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Performance Evaluation of RESTful Web Services for Mobile Devices