ما سیستم اتم سازی برای طیف سنجی جذب سطحی اتمی در مقایسه با کوره استیل ضد زنگ حرارت داده شده توسط اثر ژول  با ابزار مقاومت اصلی آن معرفی می کنیم. نوع جدیدی از کوره نیاز به هر گونه گازی در مدت عملیات ندارد. نمونه با  انژکتور اسپری حرارتی بصورت مستقل کنترل شده معرفی می شود. دستگاه با FAAS رسمی عملکرد بهتری (طیف سنجی جذب اتمی شعله) برای آنالیت های زیادی دارد، گزینه ای ارزان، خلاصه و امن را برای دترمینان های تحلیلی زیادی ارائه می دهد. ویژگی کامل سیستم معرفی  و شبیه سازی نظری با داده های آزمایشی مقایسه می شود. 

مقدمه

طیف سنجی جذب سطحی اتمی (AAS) یکی از گسترده ترین تکنیک ها برای تعین عناصر از زمان معرفی  طیف سنجی جذب سطحی اتمی شعله (FAAS) توسط آلن واش  در سال 1955 می باشد 

 از آن زمان، تغیرات زیادی از ایده اصلی بررسی شده است و چندین نسخه جدید متنوعی از AAS با موفقیت پیشنهاد شده است. 

کاربرد شعله در FAAS  بر پذیرش دو نواقص اشاره می کند: مجموعه سیستم مدیریتی گاز قادر است تا از عملیات سالم تحت هر شرایطی و زمان کوتاه سکونت نمونه در مسیر نوری 4 مطمئن شود، حقیقت این است که شعله محیط بازی است. 

این مقاله در نشریه rsc منتشر شده و ترجمه آن با عنوان طیف سنجی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Electrothermal metallic furnace atomic absorption spectrometry