چکیده

         استدلال بر این است که مدل های ارتباطی نهاد روشن از نقطه نظر هستی شناسی در مقایسه با مدل های نامشخص هستی شناسی دامنه های جهان واقعی را دقیق تر مدلسازی می کند. با اینحال، تحول این مدل ها به مدل ارتباطی در سطح منطقی تا بدین جا به اندازه ای مطالعه نشده است تا قوانین تحول جدید را تدوین کند. این مقاله مجموعه ای از قوانین تحول را ارائه می کند تا مدل های هستی شناسی مفهومی روشن را به مدل های منطقی تبدیل کند. در نهایت، مقایسه ای از دو مدل منطقی را انجام می دهیم که از مدل های مشخص و نامشخص هستی شناسی با استفاده از یک معیار کیفیت ترکیبی از منابع موجود توسعه می یابد. نتایج اولیه از این تحقیق در حال انجام حاکی از آن است که کیفیت مدل منطقی توسعه یافته از مدل مفهومی مشخص هستی شناسی نسبت به همتای نامشخص هستی شناسی خودش برتری دارد.

1. مقدمه

         مدلسازی مفهومی فعالیتی است که در طول مراحل ابتدائی کار توسعه سیستم های اطلاعاتی انجام می شود، که در آن یک نمودار گرافیکی تولید می شود که در حال ارائه پدیده کلمه واقعی از یک دامنه کاربرد است. محققان توانائی بیان متدولوژی مدلسازی مفهومی خوب شناخته شده، مدل ارتباطی موجودیت (ER) [4]، را با استفاده از هستی شناسی [7] بهبود می بخشند که ساختار و رفتار جهان واقعی را تشریح می کند. این مدل ها نمودارهای ارتباطی نهاد مشخص هستی شناسی (OC-ERD) نام دارد [8].

          به منظور استفاده از مزیت OC-ERDها، چنین مدل هایی را می بایست بصورت مناسبی به طرح منطقی پایگاه داده (RDS) [9، 10] بدون از دست دادن شماتیک های OC-ERD تبدیل نمود. مجموعه کنونی از قوانین توسعه یافته برای تبدیل ERDهای عمومی برای OC-ERDها کاملا قابل اجرا نیست. بر این اساس، این مقاله برخی از نتایج ابتدائی از یک مطالعه تحقیقاتی در حال انجام را ارائه می کند تا قوانین تحول جدید و روش ارزیابی کیفیت مدل منطقی حاصله از این قوانین توسعه یابد.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان طراحی پایگاه داده در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Logical Database Design with Ontologically Clear Entity Relationship Models