چکیده

     طراحی لوله جداری چاه, یک کار مهم در طراحی چاه نفت و گاز می باشد. طراحی لوله جداری چاه شامل ارزیابی عوامل سهیم در خرابی لوله جداری چاه و انتخاب درست مناسب ترین رده ها و وزن های لوله جداری چاه است که برای انجام یک عملیات خاص کاری, ایمن و مقرون به صرفه باشند. دانش خوب در مورد محاسبه تنش در طراحی لوله جداری چاه بسیار ضروری است. در طول طراحی لوله جداری چاه, حالات مختلف خرابی لوله جداری چاه باید شناسایی شوند و با دقت رفع شوند به طوری که لوله جداری چاه انتخاب شده در داخل یک بخش خوب قادر به مقاومت در برابر تمام حالات خرابی باشد. یک حاشیه ایمنی ( که همچنین به عنوان عامل ایمنی شناخته می شود) همیشه در طراحی لوله جداری چاه ارائه می شود تا امکان تغییرات در آینده در نیروی محوری، بارگیری و سایر نیروهای ناشناخته که ممکن است در معرض آن قرار گیرد، فراهم شود. این مقاله, اطلاعات کلیدی، آموزش، جزئیات و فنی مربوط به طراحی لوله جداری چاه برای چاه های نفت و گاز را فراهم می کند.

مقدمه

     لوله جداری چاه نفت, دیواره لوله است که برای حمایت از نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد تا عملکرد طبیعی چاه ها پس از اتمام فرایند حفاری را تضمین کند [1]. طراحی رشته لوله جداری چاه نیازمند دانش در مورد شرایط عملیاتی اعمال شده بر روی لوله جداری چاه و همچنین مفاهیم مرتبط با ویژگی های لوله است [2]. لوله جداری چاه برای مقاصد متعدد در چاه های نفت و گاز استفاده می شود. بنابراین محاسبه امن و مقرون به صرفه لوله جداری چاه، در طراحی چاه نفت و گاز اهمیت دارد. وضعیت لوله جداری چاه, الزامی می نماید که فشار سازند در بخش های مختلف چاه باید تعیین شود [2]. لوله جداری چاه از تداخل سازند در فعالیت های سوراخ دریل کاری جلوگیری می کند. اولین قدم به سوی رویه طراحی لوله جداری چاه، داده های اولیه چاه است [3]. بنابراین داده های اولیه نادرست ممکن است به طراحی نادرست لوله جداری چاه منجر شود.

     اگر محفظه بندی های چاه به درستی اندازه بندی نشده باشند، آنگاه این محفظه بندی های چاه در مراحل اولیه عملیات، مستعد به شکست هستند.

-این مقاله در نشریه Medwinpublishers منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  طراحی لوله جداری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Relevant Information on Oil and Gas Casing Design