چکیده

        این مقاله ساختار و چالش هایی که صنعت داخلی هتل داری در چین در آغاز دهه دوم قرن بیست و دوم با آن روبروست را توصیف می کند. به پیشرفت هایی که به دست آمده است و افزایش بین المللی شدن این صنعت و زنجیره ای شدن آن در چین را  زمانی که شروع به جمع آوری سرمایه های خارجی نمودند و دوره ای از ترکیب و ادغام زنجیره های مبتنی بر خارجیان را آغاز کردند مورد توجه قرار می دهد. تحلیلی از تعادل بین تقاضا و عرضه برای شهرهای مختلف از سراسر چین ارائه شده است. چالش های پیش روی صنعت داخلی چین و برای هتل های زنجیره ای خارجی فعال در چین، دسته بندی می شود و تفسیری برای هر یک از این دسته ها ارائه می شود.

1. معرفی

        تمرکز این مقاله، صنعت هتل داری در چین، اندازه اش، ساختار و ویژگی های منحصربه فردش است- فاکتورهایی که امروزه در حال شکل گیری در صنعت گردشگری جهانی و برپایی ضیافت و به نوبۀ خود تاثیرگذاری بر گردشگری و آموزش و پژوهش برپایی ضیافت به عنوان صنعتی که در سطح بین الملل دامنه اش در حال افزایش است می باشد. این مقاله از چهار بخش تشکیل شده است: اول، مروری بر صنعت هتل داری در چین، دوم، وضعیت برندهای هتل-های بین المللی در چین، سوم، توسعۀ برندهای هتل داری داخلی در چین و سرانجام شناسایی موضوعات تحقیق مرتبط با صنعت هتل داری در چین. 

        در حالی که این مقاله  با دورۀ 1980 تا 2012 در ارتباط است شایان ذکر است که صنعت هتل داری در چین، سابقۀ طولانی دارد. Xu (2012) اشاره می کند که  (Sui (c 581–618 AD و (Tang (c 618–907 AD سلسله هایی در چین باستان، توسعه قابل توجهی در هتل ها، تعداد و اندازه دادند (هم در بخش دولتی و هم خصوصی)، که از نسل قبلی شان پیش گرفتند. این تاریخ طولانی برای وجود مُدهای ایجاد شدۀ عملی، الگوهای ضیافت های تجاری و شیوه های خدمات غذایی که هرگز به طور کامل در طی دورۀ مائوئیستی (1949-1976C) از میان نرفت و دوباره کشف گردید و برای نیازهای قرن 21ام بهبود داده شد دارای اهمیت است. بسیاری از این شیوه های باستانی نگرانی های سازگاری را با مسائل جاری نشان می دهند. (Xu (2012 به ظهور برندسازی با حضور علامت های هتل در همه جا در طول سلسلۀ یوان اشاره دارد در حالی که در طول سلسله های (Ming (1368–1644 AD و Qing (1644–1911 AD) پذیرش، رستوران ها و اتاق های خوبی تأسیس شد. 

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان صنعت هتل داری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The changing structure of the Chinese hotel industry: 1980–2012