چکیده

     در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازیم که چگونه تعارض روابط و همخوانی نام شرکت و خانواده بر ارزشیابی های شخصی مالک-مدیر شرکت خانوادگی تاثیر می گذارد. از دیدگاه ثروت اجتماعی احساسی و نظریه سازمان رفتاری، رابطه یو شکل را بین تعارض داخل شرکت خانواده و ارزش گذاری شخصی شرکت می یابیم. در حالی که تاثیر مستقیم بین همخوانی اسمی و ارزشیابی شخصی شرکت نیافتیم، نشان می دهیم که همخوانی اسمی تاثیر متقابل با تعارض رابطه داشته و بر ارزشیابی ها تاثیر می گذارد. مفاهیم و اثرگذاری های یافته های ما بررسی می شوند. 

مقدمه

     «طرفین به طور دوستانه تمامی اختلاف های خود را خارج از دادگاه حل و فصل می کنند و در انتظار رشد بی وقفه کسب و کار هستند. این بدان معنا نیست که خصومت از بین رفته است. واژه ها و تاکتیک های تند در طی سال ها همانند زخم های ماندگار اند که درمان آنها زمان زیادی می برد (گرانت، 2017)».

     ثروت اجتماعی احساسی نوعی ابزار غیر مالی است که بر بخشش های مطلوب به مالکیت شرکت های خانوادگی تاثیر می گذارد. محققین از محیط شرکت خانوادگی برای بررسی ثروت اجتماعی احساسی استفاده می کنند چون نکات غیرمالی در این زمینه رایج اند. لذا ابزار غیرمالی یا ثروت اجتماعی احساسی به عنوان مولفه پایه ای دارندگان ارزش کل بوده که بر مالکیت در شرکت خانوادگی تاثیر می گذارد. با این وجود یافته های اخیر  نشان میدهند که ثروت اجتماعی احساسی بر ارزشیابی شرکت از جانب صاحبان شرکت تاثیر می گذارد. ارزشگذاری شخصی شرکت خانوادگی را حداقل بهای قابل قبول می دانیم که مایل به شرکت بپردازیم.محققین نشان می دهند که تمایل صاحبان به حفظ و ارتقا ثروت اجتماعی احساسی رفتار شرکت خانواده و تصمیم گیری را پیش می برد. به هر حال ادبیات توصیف نکرده اند که مالکین چگونه به تجارب منفی مربوط به شرکت های خانوادگی رسیدگی می کنند که ازاین به بعد آنها را هزینه های اجتماعی احساسی می نامیم. 

-این مقاله در نشریه سیج منتشر شده و ترجمه آن با عنوان شرکت های خانوادگی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Relationship Conflict, Family Name Congruence, and Socioemotional Wealth in Family Firms