چکیده

       شبکه هایی با توپولوژی هسته حاشیه در بسیاری از سیستم های مالی در سراسر حوزه های قضایی مختلف یافت شد. اگرچه جنبه های نظری و ساختاری هسته اصلی شبکه پیرامون روشن است، نتایجی که ساختارهای هسته حاشیه برای بهره وری بانکی به عنوان یک سوال باز حاصل شده است.  ما این شکاف را در ادبیات با ارائه بینش بررسی می کنیم که چگونه ساختار شبکه های مالی می تواند بهره وری بانک را تحت تاثیر قرار دهد.  ما  متوجه شدیم که ساختارهای هسته حاشیه برای بانک ها در هزینه صرفه جویی می کند، یک ویژگی است مشارکت بانک ها را در شبکه های مالی تشویق می کند.  در حرکت نزولی، ما  همچنین نشان دادیم که ساختار هسته-حاشیه ریسک ناکارآمد هستند، زیرا آنها سطح ریسک سیستماتیک بالاتر در سیستم مالی را می فهمند. به این ترتیب، تنظیم کننده باید از ناکارآمدی بیش از حد خطر آگاه باشد که در سیستم مالی به دلیل تصمیم گیری های فردی توسط بانک ها در شبکه  ناشی می شود.

1. مقدمه

       بهره وری بانک در دستور اصلی کارهای پژوهشی در دهه های گذشته بوده است (. برگر و همکاران، 2009؛ دو گان  و همکاران، 2013؛ تبک  و همکاران، 2013). هر چند آن به طور گسترده در پیشینه تحقیق  مطالعه شده، کمی در مورد ایفای نقش شبکه های مالی در ارتقاء بهره وری بانک  شناخته شده است. با توجه به اینکه بانک ها از طریق تنوعی از عملیات مالی پیچیده در شبکه های مالی مدرن متصال  می شوند، آن ضروری است بانک درک کنند که  آنها  داخل شبکه را تحمل گنند و همچنین چگونه شبکه های مالی می تواند بر عملیات روز به روز خود تاثیر بگذارند. در این کار، ما این شکاف را در پیشینه تحقیق با ارائه یک مطالعه تجربی در مورد چگونه شبکه های مالی و ساختار آنها می تواند بهره وری بانک را تحت تاثیر قرار دهند.  

        ما شبکه های مالی برزیل  را بررسی کردیم که شامل بیش از 120 ابزار مالی نا امن و امن بین موسسات بانکی است. ما ابزار نماینده مالی در شرایط حجم معاملات را در نظر گرفتیم، که عبارتند از :  سپرده بین مالی، مخازن با اوراق بهادار فدرال، در اعطای وام، واگذاری اعتباری و وام. در این راه، شبکه های مالی ما شامل مفهوم بازار بین بانکی است، اما به عملیات کلاسیک محدود نمی شود که بانک ها اغلب در این بازار انجام می دهند، که عمدتا برای مقابله با مسائل نقدینگی به دلیل خروج پول نقد غیر منتظره و یا محدودیت های نظارتی مرتبط با الزامات ذخیره محدود می باشد . در پاراگراف بعدی، ما برخی از عملیات که بانک ها ممکن است در هر فرم موجود در شبکه های مالی با هدف به حداقل رساندن هزینه و یا به دست آوردن سود، در نتیجه مؤثر بهره وری خود را به طور کلی مورد بحث است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان شبکه های مالی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Financial networks, bank efficiency and risk-taking