چکیده

            این مقاله روشی جدید را برای تسریع تلاش مجدد برای تطبیق حد به منظور کنترل تأخیر/اعوجاج در شبکه‌های توزیع‌شده IEEE 802.11 e ارائه می‌دهد. این روش هر منبعی را در مخابره مرتبط باهر ویدئو سازگار کرده و تأخیر موجود در این زمینه را بدون در نظر گرفتن اطلاعات تأخیر/اعوجاج به حداقل می‌رساند. چارچوب پیشنهادی ساده است، اما ارزیابی دقیقی در اطلاعات آماری شبکه و اعوجاج به وجود آمده در اثر گم شده بسته‌ها دارد. علاوه بر این، با توجه به اغلب راه‌حل‌های موجود، استراتژی پیشنهادی در برابر سایر راه‌کارها، در بهبود قابلیت اطمینان سازگاری سریع محدودیت رتبه‌ی بالاتری در مقایسه با رقیبان دارد. راه‌کار ارائه‌شده توسط یک پلتفرم شبیه‌سازی شامل زنجیره ارتباطات فیزیکی و لایه کنترل دسترسی متوسط 802.11e ارزیابی شده است و کارایی آن با سایر راه‌کارهای موجود و نظریه‌های مطلوب بهینه مقایسه شده است.

1. مقدمه

            امکان مدیریت ترافیک ویدئو در شبکه‌های بی‌سیم 802.11 به دلیل غیرقابل‌اطمینان بودن شبکه‌های بی‌سیم و مکانیزم آن که مبتنی بر محتوا است، به چالشی بزرگ در این زمینه تبدیل شده است [1]. این جنبه‌ها برای کاربردهای جریان داده که نیازمند تضمین کیفیت سرویس برای دریافت رضایت کاربر هستند، استفاده می‌گردد [2،3]. بنابراین برای کنترل کیفیت سرویس (QoS) در لایه کنترل دسترسی (MAC) شبکه‌های 802.11، TG e اصلاحاتی را روی 802.11 ارائه کرده‌اند که توابع هماهنگی توزیع‌شده را به وسیله سازگار کردن توزیع کانال دسترسی (EDCA) گسترش می‎دهند [4]. EDCA اولویت ترافیک را در طول دوره مشاجره با چهار دسته کلید دسترسی (ACs) تعریف می‌کند: صدا (VO)، ویدئو (VI)، بهترین تلاش (BE)، و پس زمینه (BK) که این موارد در 4 مورد باهم متفاوت هستند: فرصت انتقال، فضای بین فریم ها (AIFS)، حداقل و حداکثر پنجره رقابت. 802.11 مقادیری را برای این پارامترها مطابق با لایه کنترل و لایه دسترسی موجود بین اصلاحات 802.11 ارائه می‌دهد.

           حتی اگر تنظیمات EDCA برای تهیه اولویت بالای VI و VO اختصاصی شوند، برخورد یا collision بین بسته‌های صدا/تصویر ممکن است رخ دهد. بنابراین لازم است که یک سیاست مناسب برای مدیریت در نظر گرفته شود. بر این اساس، مطالعاتی این مورد را بررسی کرده‌اند که روش‌های قابل استفاده‌ای را برای بهینه‌سازی بازیابی محدودیت در هر بسته ویدئو ارائه کرده‌اند [15،16]. هدف اصلی این روش‌ها سازگار کردن تعدادی از انتقالات با تأخیر قابل‌قبول و اعوجاج مناسب است. این امر منجر به ارائه‌ی استراتژی بهینه با عملکرد قابل‌توجه و دست‌یافتنی با استفاده از تغییر تنظیمات 802.11 می‌گردد. به هر حال، دو جنبه مرتبط در این طرح نادیده گرفته‌شده است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان شبکه های توزیع ‌شده در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Fast retry limit adaptation for video distortion/delay control in IEEE 802.11e distributed networks