خلاصه اجرایی

       در اقلیم های خاص، برخی سیستم های خنک کننده با فعالیت در حالت صرفه جویی می توانند بیش از 70 درصد در هزینه های سالانه انرژی صرفه جویی کنند، که برابر با بیش از 15 درصد کاهش در PUE سالانه است. اما، حداقل 17 نوع متفاوت حالت صرفه جویی با تعاریف صنعتی غیردقیق وجود دارند که مقایسه، انتخاب یا تعیین آنها را سخت می کند. این مقاله، اصطلاحات و تعاریفی برای انواع مختلف حالات صرفه جویی فراهم می کند و عملکرد آنها را در برابر ویژگی های مرکز داده اصلی مقایسه می کند. 

مقدمه 

        افزایش هزینه های انرژی و انگیزه سبز بودن، تقاضای بیشتری برای حفظ انرژی ایجاد کرده است. ظرفیت صرفه جویی در انرژی در حالت صرفه جویی در اقلیم های خاص، استفاده از آن را در محیط های IT جذاب کرده است. فعالیت در حالت صرفه جویی، با استفاده از هوای بیرون طی ماه های سردتر سال باعث صرفه جویی در انرژی میشود که به اجزای خنک سازی مبتنی بر مبرد، مانند چیلر و کمپرسور اجازه می¬دهد خاموش شوند یا با ظرفیت کمتر کار کنند. تا این اواخر، فعالیت در حالت صرفه جویی، گزینه یا حالت دوم عملیات درنظر گرفته می شد، ولی اکنون تبدیل به الزامی شده است که باید اهداف کارآمدی تعیین شده توسط اپراتورهای مرکز داده و یا استانداردهایی مانند ANSI/ASHAE Standard 90.1-2010، استاندارد انرژی برای ساختمان ها به جز ساختمان های مسکونی کم ارتفاع، را محقق کند. اپراتورهای مرکز داده در برخی اقلیم ها متوجه شدند که سیستم های خنک سازی می توانند از ابتدا در حالت صرفه جویی کار کنند که به حالات مبتنی بر مبرد (یعنی خنک سازی مکانیکی) اجازه می دهند به عنوان حالت دوم عملیات یا پشتیبانی کار کنند. 

        اگرچه مفهوم صرفه جویی در کل صنعت مرکز داده مشخص است، ولی کار کمی برای استانداردسازی اصطلاحات و تعاریف انجام شده است که باعث سردرگمی می شود. منبع اصلی سردرگمی در استفاده از عبارت صرفه جویی برای توصیف جزئی در سیستم خنک سازی یا یک زیرمجموعه از سیستم خنک سازی است. صرفه جویی، یک شیء نیست، بلکه حالت عملیات است. 

ترجمه این مقاله با عنوان سیستم های خنک کننده در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Economizer Modes of Data Center Cooling Systems