چکیده

         در این مقاله, یک سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر سیستم چند عامله (EMS) برای پیاده سازی یک ریزشبکه هیبرید PV-کوچک آبی (MG) در ارتفاع بالا ارائه می شود. بر اساس اطلاعات محلی، منابع تولید توزیع شده (DG) در MG از طریق EMS برای رسیدن به عملکرد کارآمد و پایدار سیستم کنترل می شوند. مناقصه مجازی برای ایجاد سریع برنامه ریزی عملیات سیستم و ذخیره ظرفیت استفاده می شود. علاوه بر این، اعزام های توان در زمان واقعی از طریق کنترل پیش بینی مدل برای تعادل در تقاضای بار و تولید توان در MG انجام می شود. مدل دینامیکی و استراتژی مدیریت انرژی MG در یک پلت فرم شبیه سازی مشترک در زمان واقعی RTDS-PXI شبیه سازی می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که مدیریت انرژی پیشنهادی و استراتژی کنترل بهینه را می توانند به طور بهینه منابع DG را در MG برای رسیدن به عملیات های اقتصادی و امن کل سیستم اعزام نمایند.

1. مقدمه

       ریزشبکه (MG) به طور گسترده به عنوان پلت فرمی موثر برای یکپارچه سازی و مدیریت منابع تولید توزیع شده (DG) و برای پیاده سازی مدیریت طرف تقاضا (DSM) مطالعه شده است. از یک طرف، MGS متصل به شبکه می تواند به افزایش قابلیت اطمینان سیستم، کاهش انتشار آلاینده ها و بهبود کارایی سیستم کمک نماید [1]. از سوی دیگر، MGS مستقل به عنوان یک راه جذاب برای تامین برق برای مناطق دور افتاده با حذف نیاز ساخت و ساز خطوط انتقال توان جدید و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر بهتر محلی [2-5] در نظر گرفته شده اند.

        پژوهش حاضر در سیستم های مدیریت انرژی برای MGS عمدتاً بر طرح های کنترل تمرکزیافته متمرکز می شود. تحت یک چارچوب متمرکز، یک کنترل کننده مرکزی ریزشبکه (MGCC) را می توان برای انجام اعزام های توان اقتصادی برای DG ها و سیستم های ذخیره انرژی (ESS) در مقیاس های زمانی متعدد طراحی نمود [6-11]. با این حال، با افزایش مقیاس زمان، طراحی کنترل کننده تمرکزیافته با چالش هایی از خطاهای پیش بینی بزرگتر در تولید های تجدید پذیر و پیچیدگی بیشتر در حل مسائل بهینه سازی مبارزه می کند. هنگامی که اندازه سیستم و تعداد قطعات بیشتر شود، تحقق بخشیدن به مدیریت زمان واقعی, نیز بیشتر به چالش کشیده می شود. علاوه بر این، قابلیت اطمینان یکی دیگر از نگرانی ها برای طرح های متمرکز است زیرا یک خطا در MGCC می تواند از کار کل سیستم جلوگیری نماید [11]. حتی اگر الگوریتم های اکتشافی و سیستم های خبره را بتوان برای طراحی یک سیستم مدیریت مرکزی عملی یک ریزشبکه مورد استفاده، چنین طراحی فاقد انعطاف پذیری و مقیاس پذیری [12-16] است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان سیستم مدیریت انرژی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

An MAS based energy management system for a stand-alone microgrid at high altitude