چکیده:

      این پژوهش یک سیستم اندازه  گیری سرعت خودرو را با استفاده از پردازش تصویر ارائه می دهد. به طور کلی، تصویر گرفته شده از تشخیص سرعت وسیله نقلیه در شرایط تاریک با عملکرد بالا و با دوربین گران مورد نیاز است. با این حال، این سیستم نیاز به یک دوربین ارزان مانند دوربین های دیجیتال و یا دوربین های نصب شده بر روی گوشی های هوشمند دارد. در نتیجه، این سیستم از سرعت تفنگ استفاده می کند. کنترل سرعت شاتر دوربین، یک لاین روشن است که از پشت چراغ پیشانی یک وسیله نقلیه در حال حرکت می آید و در جلوی تصویر ظاهر می شود. علاوه بر این، تصویر گرفته شده از شیب، سرعت وسیله نقلیه را اندازه گیری می کند. در این روش، ما الگوریتمی که به این ویژگی وابسته است توسعه می دهیم. نتیجه حاصل از این آزمایش در اندازه گیری مقادیر منطقی نشان داده شده است.

1.مقدمه:

      از آنجا که امکانات حمل و نقل توسعه یافته است، ترافیک تصادف به یک مشکل جدی تبدیل شده است. به منظور حل این مشکل، از یک دستگاه کنترل نقض که سرعت اتوماتیک دارد در جاده ها استفاده می شود. این سیستم در ژاپن ORBIS نام دارد.  از این سیستم به عنوان سیستم سیم پیچ حلقه مبتنی بر سیستم رادار استفاده می شود. با این حال، این روش دارای یک نقطه ضعف است و آن این است که برخی از اشیاء را با اشتباه تشخیص می دهد. در شهرستان ژاپن حدود نیمی از دستگاه ها نقض دارند. علاوه بر این، این سیستم ها نیاز به تعمیراتی با هزینه بالا دارند. با استفاده از رادار  می توان سرعت دستگاه را اندازه گیری کرد. با این حال، استفاده از این دستگاه بدون دانش تخصصی دشوار است.

      اخیرا، پردازش تصویر مبتنی بر تکنیک های اندازه گیری سرعت وسیله نقلیه به طور جدی توسعه یافته اند. به عنوان مثال، زمانی که سرعت اندازه گیری دارای چند خطا است ، پردازش تصویر می تواند به تجزیه و تحلیل علت خطا کمک کند. اما پردازش تصویر مبتنی بر سیستم اندازه گیری سرعت دارای مشکلاتی است. به ویژه در شرایط تاریک، تصاویر نمی توانند به وضوح گرفته شوند و در نتیجه دقت اندازه گیری آن کم است.

ترجمه این مقاله با عنوان سیستم اندازه گیری سرعت در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

New Vehicle Speed Measurement System with Image Processing