روند شهرنشینی و فعالیت های شهری، اثرات زیست محیطی را در داخل و خارج مرزهای شهر تولید می کند. سیاست شهری نقش مهمی را در شکل دادن و تغییر ارتباطات منطقه ای و جهانی شهرها دارد. یکپارچه سازی نگرانی های منطقه ای و جهانی محیط زیست در سیاست های شهری و شیوه های مدیریت هنوز یک چالش است، به علت مسئله عدم تطبیق ذاتی زمانی، مکانی و سازمانی مقیاس بین مسائل سیاست های شهری و منطقه ای و جهانی زیست محیطی. این مقاله استدلال می کند که در مرحله اول، سیاست شهری دارای ارتباط افزایش به مسائل زیست محیطی منطقه ای و جهانی است و یک رویکرد سیستم در سیاست شهری به حداکثر رساندن سود همزمان و مذاکره های تجاری ضروری است و در مرحله دوم، اگر چه تنظیمات سازمانی فعلی در سیاستگذاری شهری الزاما به بهترین شکل برای مدیریت این مسائل مناسب نیست، فرآیندهای اداره ارتقا یافته مانند افزایش مشارکت عمومی و شبکه بندی و یادگیری در سراسر شهرها می تواند موثر باشد.

تاثیر جهانی شهرها و نقش سیاست شهری

        فرآیندهای شهرنشینی و فعالیت های شهری، اثرات زیست محیطی را در داخل و خارج مرز شهرها تولید می کنند. آنها الگوهای استفاده از زمین را تغییر می دهند، چرخه های بیوشیمیایی و هیدرولوژیکی منطقه ای و جهانی را تغییر می دهند و  بر حفاظت از تنوع زیستی تاثیر می گذارند [1،2، 3[. فعالیت های شهری، مقدار فزاینده ای از مواد خام و انرژی را به شهر جذب می کنند، و محصولات مختلف و زباله را از شهر تخلیه می کنند. در حالی که پیش بینیها بسته به روش مورد استفاده متفاوت است [4-6]، شهرها، به عنوان منبعی برای اکثریت تقاضای جهانی انرژی و متعاقب آن انتشار گازهای گلخانه ای در نظر گرفته می شوند [2[ در مکان هایی مانند چین، شهرنشینی در حال ایجاد تقاضای بیشتری برای مصالح ساخت و ساز است که به سرعت عرضه را در کشور بالا می برد. 

        عوامل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، تأثیرات قوی بر نوع و وسعت مشکلات محیط شهری دارند. تحقیقات اخیر با مقایسه با انرژی های تاریخی و جریان مواد در سراسر طیف وسیعی از شهرها، افزایش را در هر شدت سرانه جریان نشان داده است و سطح در حال رشد اثرات زیست محیطی شهرها را نشان می دهد [8،9[ که اغلب مرتبط با رشد اقتصادی و درآمد است [10،11[ تغییر استفاده از زمین های شهری تقریباً مرتبط با رشد اقتصادی شهر است [12،13[ بسیاری از خانواده های کم درآمد شهرها نیز به اثرات تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب پذیر هستند، و آنها با اضافه کردن یک کار جدید و فوری برای سازگاری آب و در دیگر مسائل فشاردهنده مربوط به این شهرها روبرو هستند. این روابط پیچیده و وظایف رقابتی، بر نیاز به رویکرد سیستم های یکپارچه برای مقابله با مشکلات زیست محیطی شهرها تأکید می کند.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان سیاست و اداره شهری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Urban policy and governance in a global environment: complex systems, scale mismatches and public participation