شرح مورد 

      این مورد، یک مثال کلاسیک برای نشان دادن نوآوری است که در امور مالی شرکت های بزرگ معاصر در حال رخ دادن است. این مورد به رده های موضوعی دوگانه ساختار سرمایه و سیاست های سود سهام می پردازد. این مورد می تواند کلاس های مالی بین المللی به عنوان فرهنگ سازمانی شامل بازارهای در حال ظهور مورد استفاده قرار گیرد. این بحث در کلاس می تواند بیش از دو ساعت ادامه یابد. از دانشجویان انتظار می رود تا به شیوه ای مرتبط، حدود چهار ساعت برای پاسخ به تمام سوالات وقت بگذارند.

چکیده مورد 

       هدف از این مورد این است که دانشجویان، مفاهیم روش های مختلف برای پاداش دهی در دسترس صاحبان سهام را برای یک شرکت تحقق بخشند. این شرکت باید پیامدهای هر یک از جایگزین ها در زمینه پایداری مورد انتظار از درآمد آینده و رشد خود وزندهی نماید. این بررسی موردی می تواند روی مسائل مالی شرکت ها، مسائل مربوط به سازمان و مسائل مربوط به مالکیت تمرکز نماید. تجزیه و تحلیل EVA، به دقت دانشجو در مورد درآمد و هزینه برآورد سرمایه می افزاید.

       Hindustan Lever Limited (HLL)، شرکت تابعه دارای مالکیت 51 ٪ متعلق به Unilever (UK)، در بورس اوراق بهادار بمبئی (مومبای) فهرست شده است. این شرکت اخیرا یک مسئله سهم قرضه جایزه را در مورد نسبت یک سهم قرضه در هر سهم اعلام نموده است. اوراق قرضه در سه سال بازخرید می شود و سود 9 درصد را در سال به همراه دارد. این مسئله، پیامدهای گسترده ای در مورد ساختار سرمایه، سیاست تقسیم سود و انگیزه های مدیریتی داشته است.

- ترجمه این مقاله با عنوان سیاست سود سهام در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Shareholder Reward and its Impact on Capital Structure and Dividend Policy: Financial Innovation by Hindustan Lever Limited