هدف اصلی آکادمی پزشکی شیردهی، گسترش پروتکلهای بالینی برای مدیریت مسائل پزشکی معمول است که ممکن است بر موفقیت شیردهی اثر بگذارند. این پروتکلها تنها به عنوان رهنمودهایی برای مراقبت از مادران شیرده و کودکان قلمداد میشود و یک دوره ی درمانی انحصاری را مشخص نمیکند یا به عنوان استانداردهای مراقبت پزشکی محسوب نمیشود. تغییرات در درمان ممکن است طبق نیازهای یک بیمار انفرادی، مناسب شود.

هدف

        انتخاب شیردهی توسط یک زن باردار یا تازه زایمان کرده با یک پیشینه ی کنونی یا گذشته ی سوء مصرف مواد مخدر غیر مجاز/قاچاق یا سوء مصرف یا سوء استفاده از مواد مجاز به دلایل زیادی، چالش برانگیز است. هدف این پروتکل، ارائه ی رهنمودهای مبتنی بر آثار برای ارزیابی و مدیریت زن دچار سوء مصرف مواد یا دچار یک اختلال سوء مصرف موادی است که به شیردهی میپردازند.

پیش زمینه

          مصرف داروی غیر مجاز و مصرف/سوء مصرف مواد مجاز در بین زنان در سن بچه زایی، به عنوان یک مساله ی قابل توجه باقی می ماند. زمینه یابی ملی 2013 پیرامون دارو و سلامت آشکار کرد در بین زنان باردار در سن 15 تا 44 سال، در ایالات متحده، 5.2% از داروهای غیر مجاز در ماه آخر استفاده کرده بودند، 9.4% استفاده فعلی از الکل را گزارش داده بودند، 2.3%، شراب خواری را گزارش داده بودند، 0.4% شراب خواری شدید در طول بارداری را گزارش کرده بودند و 15.4% مصرف سیگار در ماه آخر را گزارش داده بودند. 

این مقاله در نشریه ABM منتشر شده و ترجمه آن با عنوان سو مصرف مواد در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Protocol 21: Guidelinesfor Breastfeeding and Substance Use or Substance Use Disorder