چکیده

           سرویس های ابری پیچیده برای مواجهه با حجم کارها و تغییرات مورد نیاز پویا بر فرآیندهای کنترل مختلف کشش متکی هستند. با این حال، اجرای فرآیند کنترل کشش در یک سرویس ابری به دلیل پیچیدگی ساختار سرویس، راهبردهای استقرار، و پویایی اصولی زیرساخت، از نظر کیفیت یا هزینه همیشه منجر به بهره وری بهینه نمی شود. بنابراین توانایی پیشین در برآورد و ارزیابی رابطه بین رفتار کشش سرویس ابری و فرآیندهای کنترل کشش برای انتخاب زمان اجرای فرآیند های مناسب کنترل کشش حیاتی است. در این مقاله، ADVISE را با چارچوبی برای ارزیابی و برآورد رفتار کشش سرویس ابری ارائه می کنیم. ADVISE ، ساختار سرویس، استقرار، زمان اجرای سرویس، فرآیندهای کنترل و اطلاعات زیرساخت ابری را جمع آوری می کند. بر اساس این اطلاعات، ADVISE  از تکنیک های دسته بندی استفاده می کند تا رفتار کشش ابری که با کنترل کشش ایجاد شده را شناسایی کند. آزمایش های ما نشان می دهد که ADVISE  می تواند رفتار کشش مورد انتظار بموقع را برای سرویس های مختلف ابری برآورد کند در نتیجه ابزار مفیدی برای کنترل کننده های کشش در بهبود کیفیت تصمیمات زمان اجرای کنترل کشش می شود.

1. مقدمه

           یکی از ویژگی های کلیدی که باعث محبوبیت رایانش ابری می شود کشش است که در پاسخ به زمان اجرای نوسان حجم کارها، توانایی سرویس های ابری برای به دست آوردن و راه اندازی منابع بنا به تقاضا است. از دیدگاه مشتری، منابع با مقیاس بندی خودکار ابری می توانند زمان اجرای کار را به حداقل برسانند، بدون اینکه از بودجه اختصاص یافته بیشتر شود. از دیدگاه ارائه دهندگان ابری، تامین کشش کمک می کند تا بهره وری مالی آنها به حداکثر برسد هنگامیکه مشتریان خود را راضی نگه می دارند و هزینه های اجرایی را کاهش می دهند. با این حال، تأمین خودکار کشش یک کار ساده و جزیی نیست.

           هنگامی که یک آستانه متریک دچار اختلال می شود رویکرد معمول که توسط بسیاری از کنترل کننده های کشش استفاده می شود (1، 2) برای نظارت سرویس ابری و تامین نمونه های مجازی است. این رویکرد ممکن است برای مدل های ساده سرویس کافی باشد، اما با در نظرگیری سرویس های ابری توزیع شده با مقیاس بزرگ با وابستگی های متقابل مختلف، درک عمیق تر از رفتار کشش ضروری می شود. به همین دلیل، کار موجود [2، 3] تعدادی از فرآیندهای کنترل کشش را برای بهبود عملکرد و کیفیت سرویس ابری شناسایی کرده است، حال آنکه به طور اضافی تلاش در کاهش هزینه  می کند. با این حال هنوز یک سوال مهم بدون پاسخ باقی مانده است: مناسب ترین فرآیند کنترل کشش برای یک سرویس ابری در زمان اجرای یک وضعیت خاص کدام است؟ هم مشتریان و هم ارائه دهندگان ابری می توانند از اطلاعات روشنی بهره ببرند مانند اینکه چگونه اضافه کردن نمونه جدید به یک سرویس ابری بر حاصل کار استقرار کل و بر هر بخشی از سرویس ابری بصورت جداگانه تاثیر خواهد گذاشت. بدین ترتیب، آگاهی از رفتار کشش سرویس ابری تحت کنترل و حجم کارهای مختلف، برای کنترل کننده های کشش در بهبود تصمیم گیری زمان اجرا بسیار مهم است.

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان سرویس ابری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

ADVISE – a Framework for Evaluating Cloud Service Elasticity Behavior