چکیده 

       مسئله ترافیک  در حومه شهری به عنوان سیستم های نطارت بر ترافیک در دهه های گذشته که مبتنی بر پردازش ویدئویی است افزایش یافته است. این سیستم ها برای نظارت و مدیریت ترافیک بسیار مفید است و این نظارت و مدیریت عبارتند از مدیریت ترافیک، پیشگیری از تصادفات و همچنین حمل و نقل امن است. بنابراین تشخیص سرعت خودرو یک وطیفه چالش بر انگیز است. تشخیص سرعت خودرو و ردیابی خودرو از مراحل کلیدی این تحقیق است. در این تحقیق تشخیص سرعت خودرو در پردازش تصویر در نرم افزار متلب پیاده سازی می شود. در این تحقیق، روش ارائه شده متشکل از سه مرحله تفریق پس زمینه، استخراج ویژگی و ردیابی خودرو است. سرعت با استفاده از فاصله های خودرو که تعداد بیشتری فریم  دارد تعیین می شود.

1.مقدمه 

       امروزه برای سیستم نظارت بر ترافیک تقاضایی وجود دارد. سیستم نظارت بر ترافیک اطلاعاتی در مورد پارامترهای تراکم ترافیک، سرعت خودرو و غیره است. اصلی ترین علت تصادفات جاده ای سرعت بیش از حد خودرو است. بسیاری از ابزار تشخیص سرعت وسایل نقلیه در حال حرکت برای زمینه های پردازش تصویر در دسترس هستند و برای سیستم های نظارت تصویری مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، ویدئوها برای مثال در ردیابی اجسام در حال حرکت، پیدا کردن شدت ترافیک  یا برآورد سرعت وسیله نقلیه و غیره استفاده می شود. ردیابی حرکت شیء راه مفیدی برای استخراج اشیاء از صحنه پس زمینه است که به طور گسترده برنامه های کاربردی ناوبری مستقل و تجزیه و تحلیل صحنه پویا استفاده می شود. تجزیه و تحلیل حرکت از صحنه ردیابی ترافیک می تواند در بسیاری از زمینه ها از قبیل کنترل کننده های ترافیک حمل و نقل استفاده باشد.

      به طور سنتی سیستم های رادار برای بیشتر برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین فقط در برنامه-های نظامی نمی تواند اجرا شود اما در برنامه های شخصی قابل اجرا است. سیستم های رادار قادر به مشهور شدن در سیستم نظارت ترافیک با توجه به هزینه های بالا در رادار و  با دقت کم نیست. این سیستم رادار نیاز به یک خط اتصال دید بین وسیله نقلیه و تجهیزات رادار دارد. روش دیگر برای محاسبه سرعت استفاده از حلقه القایی است.  اما نیاز به یک تعمیر و نگهداری با هزینه بالا نصب و راه اندازی دارد، و نیز اطلاعات کافی در مورد پارامترهای ترافیک به ما ارائه نمی دهد.

ترجمه این مقاله با عنوان سرعت وسیله نقلیه در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Vehicle Speed Determination Using Image Processing