چکیده

      سرامیک نوری ALON ™ یک ماده پنجره با دوام برای اشعه ماوراء بنفش، پنجره مرئی و میانه IR و برنامه های کاربردی در خانه است. خواص مکانیکی، حرارتی و نوری از محصولات ALON تجاری تولید شده توسط شرکت Surmet اندازه گیری شده است و این داده های جدید ارائه خواهد شد. مقایسه با داده هایی که قبلا اندازه گیری شده صورت خواهد گرفت.

      ALON با کیفیت نوری و پراکندگی کم و دارای استحکام بالا که نزدیک به دو برابر است قبلا گزارش شده است. میانگین مقادیر قدرت 700 مگاپاسکال در 21 ° C و 631 مگاپاسکال در 500 ° C برای نمونه ALON آماده شده توسط سطح دقیق در پایان با این تکنیک اندازه گیری شده اند. گنبدهای نوری جلا داده شده آزمایش شده تحت تست شوک حرارتی شدید جان سالم به در می برند. این سطوح قدرت قابل مقایسه با سطوح قدرت برای تک کریستال یاقوت کبود است. قدرت، هدایت حرارتی، انبساط حرارتی، ضریب شکست، نشر و ضریب جذب ارائه خواهد شد. مکانیسم های ممکن برای افزایش قدرت مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مقدمه

      آلومینیوم oxynitride، ALON یک سرامیک چندبلوری شفاف است که دارای استحکام بالا و سختی است. از طول موج اشعه ماوراء بنفش (UV) تا اواسط طول موج های مادون قرمز مشخص و شفاف (MWIR) است. برنامه های کاربردی گنبد موشکی سرعت بالای IR نیاز به مواد شفاف با دوام دارد که می تواند شوک های حرارتی شدید را به علت حرارت مربوط به آیرودینامیک تحمل نمایند، در سراسر مسیر پرواز شفاف باقی بماند و در برابر آسیب باران و شن و ماسه بسیار مقاوم باقی بماند. برنامه های کاربردی وزن سبک تر زره شفاف نیاز به استقامت و سختی زیاد در لایه های بیرونی در مقابل ورقه ورقه (ورقه ورقه) شدن بالستیک برای خرابی پرتابه با سرعت بالا دارد. طرح های ورقه ورقه (ورقه ورقه) بالستیک با وزن سبک تر را می توان با استفاده از پانل های ALON نازکتر با استحکام شکست بیشتر به دست آورد.

این مقاله در نشریه spiedigitallibrary منتشر شده و ترجمه آن با عنوان سرامیک نوری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Characterization of ALON Optical Ceramic