2. مقدمات

            ما یک MTR WMN را همانند یک گراف جهت‌دار  G(V.E) مدل‌سازی می‌کنیم. مجموعه V شامل گره‌هایی است که با  b>1  جهت دار شده است. هر گره u دارای یک محدوده انتقال از r و b_u≥1 است. یال‌های جهت‌داری وجود دارند که گره u  و گره v را اگر در محدوده‌ی انتقال یکدیگر باشند به‌هم وصل کرده‌اند. لینکی که u و v را به هم متصل کرده با (u.v) نشان می‌دهیم. توجه داشته باشید که، در عمل، گره‌ها ممکن است طیف انتقال مختلفی داشته باشند. برای این منظور، گره مورد نیاز باید از لینک‌های ورودی و خروجی به هر یک از همسایه ‌ها اطمینان داشته باشد. این را می‌‎توان از طریق پیغام‌های سلام در فرایند کشف همسایه به دست آورد که به موجب آن گره شامل همسایگانی است که پیغام را دریافت کرده‌اند. از این رو، تابع Ft :E →R زمان اختصاص داده شده برای هر لینک است. بنابراین ft زمان انتقال مورد نیاز را  به‌منظور روبه رویی با بار ترافیک داده مدل‌سازی می‌کند. همه گره‌ها قادر به ارسال یا دریافت امواج به صورت همزمان در همه لینک‌ها هستند. هر لینک توسط یک رادیو پشتیبانی می‌شود و ما فرض می‌کنیم b_u≥|N(u)| برای هر گره است.

           دو تحقق اصلی در مورد MTR WMNS وجود دارد. این موضوع برای اولین بار در [9]، که در آن هر روتر با رادیو‌های متعدد متصل به یک آنتن مجهز است بیان شده است. تمام رادیوها در فرکانس یکسانی کار می‌کنند. گره‌ها حس حامل خود را برای اجازه انتقال همزمان غیرفعال کرده‌اند و انتقال کنترل قدرتکه برای اطمینان از لینک‌های ورودی استفاده می‌شود قدرت سیگنال کافی برای اطمینان از دریافت صحیح دارد. تحقق دوم در راستای تحقق چندکاربری، چندورودی و چندخروجی است (MU-MIMO)؛ برای جزئیات بیشتر به [15] و یا [16] مراجعه کنید. گره‌ها آنتن‌های متعدد دارند که می‌توانند برای انتقال مستقل داده‌ها استفاده شوند. علاوه بر این، گره دارای اطلاعات حالت کانال است (CSI). این فرض معقول است که گره در درجه اول ایستاتیک باشد و نمادها را می‌توان برای یادگیری CSI انتقال داد.  

            بعبارت دیگر، محدودیت Mix-TX-Rx به شرح زیر است: برای یک گره داده شده u، فرض کنید  IN(u.t)و OUT(u.t) مجموعه دریافت و انتقال لینک‌ها در زمان t باشند. این محدودیت برآورده می‌شود اگر هر دو  IN(u.t)و OUT(u.t) به طور همزمان در هر زمان t برای همه گره بزرگتر از صفر نباشند.

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان زمانبندی پیوند در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Scheduling links with air-time in multi transmit/receive wireless mesh networks