چکیده

     این مقاله به بررسی این که آیا هدفگذاری تورمی از طریق یک رویکرد اصلاح جهت گیری تحت وابستگی مقطعی بر توازن نرخ بهره ی واقعی تاثیر (RIP)  می گذارد، می پردازد. روش تنظیم متوسط بازگشتی (RMA) که توسط و سو و شین (1999) و شین و سو (2001) پیشنهاد شده است برای اصلاح جهت گیری رو به پایین در آزمون های ریشه واحد پانل و در برآوردهای نیمه عمر تفاوت های نرخ بهره ی واقعی برای کالاهای معامله شده و غیر معامله شده استفاده شده است. یافته های تجربی بسته به اینکه آیا مااز روش RMA  استفاده کنیم یا خیر متفاوت است. از همه مهمتر اینکه، نتایج تجربی نشان می دهد که زمانی که اقتصادهای همگن بیشتری در شرایط رژیم هدفگذاری تورمی درگیر می شوند، متوسط بازگشت قوی تر و فاصله ی اطمینان بسیارکم تر می شود. بنابراین، هدف قرار دادن تورم نقش مهمی در ارائه یشواهد و مدارک مناسب برای RIP در بلندمدت بازی می کند.

مقدمه

     مقاله ی حاضر به بررسی این که آیا تأثیرات هدفگذاری تورمی از طریق رویکرد اصلاح جهت گیری تحت وابستگی مقطعی توازن نرخ بهره ی واقعی (RIP) را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر پرداخته است. RIP از توازن بهره ی پوشش داده نشده(UIP) و توازن قدرت خرید (PPP)تشکیل شده است که با هم متضمن توازن نرخ های واقعی سود در بازارهای ارز خارجی است. در واقع، فرض توازن نرخ بهره واقعی در تمام کشورهایی که درجه بالایی از تحرک سرمایه بعلاوه ی سطح بالایی از نفوذ فن آوری دارند وجود دارد که به عنوان یک فرض مهم در روش پولی اولیه برای تعیین نرخ ارز عمل می کند. RIP همچنین به منظور بررسی مجموعه ای از پرسش های کلیدی در اقتصادهای کلان اقتصاد باز در مورد کارآمدی تخصیص سرمایه، نوسانات مصرف و رشد اقتصادی استفاده شده است. اگر چه اهمیت نظری RIP و همچنین اعتبار آن برای مسائل تجزیه و تحلیل مربوط به سیاست های پولی و مالی مهم هستند، حمایت وتایید تجربی RIP در پیشینه ی تحقیقات دشوار است.

     تعدادی از مطالعات کشورهای OECD ازRIP بلندمدت در داده های پانل حمایت کرده اند. یک توضیح مشترک برای این یافته این است که افزایش مقدار اطلاعات درمورد نرخ های بهره ی واقعی معمولا قدرت آزمون های ریشه واحد را افزایش می دهد و بر موضوع قدرت کم مطالعات اولیه ی ریشه واحد تک متغیره غلبه می کند. از سوی دیگر، رز (2014) نشان می دهد که وجود بازار اوراق قرضه تحت هدف گذاری تورم با تورم پایدار ارتباط دارد زیرا این سیاست از تورم پایین به طور موثر حفاظت می کند. همانطور که توسط سونسون(2000) ، میشکین و اشمیت-هبل (2007)، و کیم (2014) نشان داده شده است درجه ی بالای شفافیت و پاسحگویی سیاست پولی نه تنها اختلاف در نرخ تورم بلکه در نرخ ارز واقعی در یک افق بلند را محدود می کند، در نتیجه نرخ های ارز واقعی به یک مقدار معنی دار نسبت به موارد دیگر حکومت های پولی ثبات پیدا می کنند. از زمانی که در زلاندنو هدفگذاری تورمی در سال 1990به تصویب رسید.

منبع:
Inflation-targeting and real interest rate parity: A bias correction approach
-  این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان رویکرد اصلاح جهت گیری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.