چکیده

       روندی به سمت کلاس های درسی ارتقا یافته با فناوری، به سرعت در طول پنج سال گذشته افزایش یافته است، همانطور که دانش آموزان به طور فزاینده فناوری را درک نموده اند. کلاس های درس در سراسر کشور " سیم بندی " شده اند و ناشران کتاب در حال حاضر طیف گسترده ای از مکمل های آموزش های کامپیوتری را ارائه می دهند. در واقع، برخی استدلال نموده اند که فناوری در حال حاضر در کلاس های درس کالج نیز انتظار می رود. هدف از این پژوهش، بررسی این مورد است که آیا استفاده از فناوری در کلاس های دانشگاه روی رفتار دانش آموزان و درک دانشجو از کیفیت آموزشی تاثیر می گذارد یا خیر. این مقاله، به طور خلاصه، نتایج یک نظرسنجی اجرا شده برای دانش آموزان ثبت نام کرده در دوره های تجارت در دانشگاه های غرب میانه با اندازه متوسط را نشان می دهد. نتایج نشان می دهد که اضافه کردن فناوری در دوره هایی که در آن قبلاً فناوری مورد استفاده قرار گرفته است به احتمال زیاد بر درک دانشجو از استاد و بر رفتار دانش آموزان تاثیر مثبت دارد. با این حال، به نظر می رسد حذف فناوری از دوره هایی که قبلاً از آن استفاده نشده است، بر تمام جنبه های رفتار دانش آموزان، تاثیر منفی داشته باشد. به طور کلی به نظر می رسد فناوری بر جنبه های خاصی از رفتار دانش آموزان (مقدار زمانی که دانش آموزان برای مطالعه، یادداشت برداری، حضور، و تعامل با مربی خود صرف می کنند) تاثیر خاصی نداشته باشد. در مقابل، فناوری در آماده سازی دانش آموزان برای کلاس، توجه، کیفیت یادداشت های برداشته شده، شرکت دانش آموزان در کلاس، یادگیری دانش آموزان، تمایل به کلاس های اضافی از مربی یا در موضوع و ارزیابی کلی از دوره و مربی دارای تاثیر چشمگیری می باشد.

مقدمه

        به نظر می رسد امروزه فناوری، همه جا وجود دارد. همانطور که کامپیوترها رایج تر می شوند، استفاده از فناوری اطلاعات در زندگی بیشتر افراد را به طور فراگیر درگیر می کند. برای بسیاری از ما، تصور زندگی روزانه بدون استفاده از دستگاه های فناوری، بازی های ویدئویی دستی، دستیاران دیجیتال شخصی، تلفن های همراه و یا هر تعداد کامپیوتر سخت است. این امر به ویژه برای نسل جوان صحت دارد. در دانشگاه ، ما به احتمال زیاد به نقطه ای می رسیم که استفاده از فناوری، توسط دانش آموزان و والدین آنها ( Christensen ، 1999) انتظار می رود.

       این روند به سمت فناوری کلاس به سرعت در طول پنج سال گذشته افزایش یافته است، همانطور که ادارک دانش آموزان فزاینده شده است، کلاس های درس در سراسر کشور " سیمی " شده اند و ناشران کتاب قبلاً طیف گسترده ای از مکمل های آموزش های کامپیوتری را ارائه می دهند. Lowerison ، Sclater ، Schmid و Abrami (2006) نشان می دهند که فناوری دارای پتانسیل زیادی برای تبدیل محیط یادگیری از منفعل به فعال است و بیشتر تحت کنترل یادگیرنده است. با توجه به Roblyer (2003) ، فناوری می تواند یادگیرنده را قادر سازد تا به طور فعال در یادگیری خود درگیر شود. در حالی که فناوری می تواند در کلاس درس، تعامل با دانش آموزان امروزی را به طور موثرتر افزایش دهد، بیشتر افراد باور ندارند که فناوری، جایگزین نیاز به یک ساختار، فرایند یادگیری محرک-محتوا است که در تئوری زمینه سازی شده است. برای موثر بودن، ابزار مبتنی بر فناوری باید با آموزش مناسب ( Laurillard، 2002) همراه باشد. با این حال، یک مطالعه ملی 2001 نشان داد که 87 درصد از اعضای هیئت علمی بر این باورند که فناوری کامپیوتر باعث افزایش یادگیری دانش آموزان ( Epper و Bates ، 2001) می شود.

ترجمه این مقاله با عنوان رفتار دانش آموزان در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The impact of classroom technology on student behavior