چکیده

         بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، روش بازاریابی پرنفوذی است. تمایل یا اشتراک پیام‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند تأثیرات به هم پیوستگی و اشاعه پیام را افزایش دهد. این تحقیق بررسی می‌کند که پیام‌های تشویقی (یعنی کیفیت استدلال، جذابیت پست و محبوبیت پست) چگونه می‌توانند کاربران اینترنت را برای کلیک لایک و اشتراک پیام‌ها در فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی هدایت کنند. این پژوهش، فرضیاتی را بر روی پایه‌های جزئیات مدل احتمالی توسعه می‌دهد و ۳۹۲ هوادار از یک صفحه هوادار را بر روی فیسبوک ارزیابی می کند. مدل سازی معادله ساختاری، داده پرسشنامه را تحلیل می کند. نتایج نشان می‌دهند که سه نوع پیام تشویقی برای کلیک لایک و اشتراک پیام‌های پست اهمیت دارند. محبوبیت پست ضروری است و مشخصات پیام و گروه‌های کاربری، رفتارهای ارتباطی متفاوتی دارند. این تحقیق، پیشنهاداتی ارزشمند را برای فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فراهم می کنند. 

1. مقدمه

         همانطور که کاربران آنلاین و زمان جستجو افزایش می یابد، شبکه‌ها تبدیل به کانال‌های بازاریابی مفیدی می شوند. تنها پیام‌های تشویقی و مؤثر می‌توانند نگرش کاربر را تغییر دهند و تعاملات مشتاقانه را فراهم کنند(Bhattacherjee &Premkumar، 2004; Coulter & Punj، 2004). بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک را برای اشتراک محتوا، اشاعه اطلاعات، ایجاد ارتباط و انسجام هواداران به کار می برند (Cheung & Lee، 2010; Kim & Ko، 2012)، روش امروزی بازاریابی، پرنفوذ است. 

          اتصالات خودکار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، به سادگی پیام‌ها را منتشر می کنند. مقیاس رسانه‌های اجتماعی، تأثیرات همکاری کننده ایجاد می‌کند که آن را ابزار ارتباطی مفیدی می سازد. بنابراین، مدیران بازاریابی باید کاربران اینترنت را ترغیب به اشتراک خود به خود پیام‌ها با خانواده، همکاران، یا دوستان نمایند. بنابراین، انتشار مؤثر اطلاعات، معیار ضروری در موفقیت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شود و ترغیب کاربران اینترنت برای ساده سازی تبلیغات، برتری برای تحقیقات بازاریابی اخیر است. 

این مقاله در نشریه الزویر  منتشر شده و ترجمه آن با عنوان رسانه های اجتماعی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Persuasive messages, popularity cohesion, and message diffusion in social media marketing