چکیده

        این مقاله چارچوب نظری و کاربردی لازم را برای کاهش غیر قابل پیش بینی بودن پویایی نوآوری، سرعت انتقال فن آوری و سرعت پیکر بندی دوباره / تحول از طریق روش ادغام مهندسی سیستم، روش اختصاصی برای فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک و یکپارچه سازی اصول مدیریت نمونه کارها در گزینه های واقعی با یک عنصر تصادفی اضافی بیان شده توسط حرکت براونی هندسی (GBM) ایجاد می کند. این فلسفه جدید سعی در پیدا کردن یک تصمیم گیری بهینه در فرآیند نوآوری دارد، اما منجر به پیش بینی پویا ئی عمومی بر توسعه مکانیزم خاص بر اساس انعطاف پذیری به منظور ساخت راه حل های ویژه اختصاص داده شده در این زمینه و صنایع نوآورانه، مانند رباتیک و مکاترونیک می گردد. مواد تشکیل دهنده مدیریت استراتژیک باید تطبیق با شرایط معمولی از واکنش بازار و تغییر رفتار مصرف کننده را به چالش بکشند. فرایند تصمیم گیری درتکنولوژی صنعتی بالا مانند رباتیک و مکاترونیک بسیار پیچیده است چرا که این عنصر فنی باید در ارتباط اجتماعی و اقتصادی نوآوران، و عناصر مالی درک شود. چارچوب در واکنش های  بازار پیچیده نسبت به پیشرفت های فن آوری مخرب و یک رقابت بسیار قوی جهانی شکل گرفته است. مواد تشکیل دهنده انعطاف پذیر در  فرایند سازمانی توسط مفاهیمی چون تولید ناب و شش سیگما تنها در یک شیوه های فنی محقق ارائه شده ، اما مدیران  صنعتی با تکنولوژی بالا نیاز به انعطاف پذیری بیشتر به منظور انطباق با یک پاسخ سریع به تغییرات در بازارهای تحت تاثیر قرارگرفته دارند.

1. مقدمه

          رباتیک و مکاترونیک صنایع نوآورانه با نرخ موثر توسعه  به منظور بدست آوردن خروجی حیاتی کسب و کار لازم هستن که دیدگاه جهانی درنظر می گیرند که فراتر از تکنولوژی و مدیریت استراتژیک است نوآوری عنصر مهم در این نوع از صنایع را ارائه می دهد اما تصویر جهانی باید تمام عناصر در تعاملات سینرژیک را درنظر بگیرد.

          پارادایم تولید مشارکت چابک هم افزایی با یک چشم انداز استراتژیک بیان است و (قوی در مراحل تغییر) در زمینه رقابت قوی می باشد. پارادایم تولید ناب به منظور دست آوردن انعطاف پذیری و کیفیت معرفی شد. تولید ناب (روش های عملیاتی در استفاده بهینه از منابع متمرکز) پاسخ متعارف به رقابت با محدودیت در منابع، اما تولید چابک است ( استراتژی با عدم قطعیت کنار آمده است) و پاسخی به پیچیدگی است. چابکی در واقع پاسخ به تغییر بوده و نیاز به همکاری در منابع و انعطاف پذیری لازم برای انطباق سریع با بازار و مشتریان دارد.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان رباتیک و مکاترونیک در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

An Active Support Instrument for Innovation in Deep Uncertainty – The Strategic Management Ingredients in Robotics and Mechatronics