هدف این مقاله کشف روابط بین برندهای خود استنباط، خود بیانگر و دلبستگی به برند با تأکید بر درک پیوند به وفاداری به برند در دانشجویان دانشگاه آمریکا (219 زن 41 مرد و میانگین سنی 21 سال) است. درنتیجه، از میان هفت فرضیه، شش فرضیه پذیرفته شد. خود استنباطی مستقل / وابسته دارای رابطه مثبت با برند خود بیانگر است. برند خود بیانگر دارای رابطه مثبت با دلبستگی به برند مالکیت / احساسات است. دلبستگی تملک / عاطفی به برند با وفاداری به برند رابطه مثبت دارد. درنهایت، برند خود بیانگر دارای رابطه مثبت با وفاداری به برند است. نتایج، گزاره های نظری رابطه را پشتیبانی کرد و پیامدهای عملی را ارائه داد.

           بازاریابی جهانی در حال رقابتی تر شدن، اشباع تر شدن و پیشروی به سمت فناوری اطلاعات بیشتر است. درنتیجه، شرکت ها برای حفظ مشتریان موجود و کسب مشتریان جدید سخت تلاش می کنند (لین ، 2010). درنتیجه، استراتژی های موفق بازاریابی بستگی به روابط درازمدت با مشتریان دارد، نه بهبود مزایای ملموس محصولات مانند قیمت یا کیفیت. افزایش و حفظ وفاداری مشتریان در درازمدت تبدیل به مسئله ای اساسی برای دستیابی به موفقیت در کسب‌وکار شده است. بنابراین، در سال های اخیر، وفاداری به برند توجه بیشتری را از سوی محققان، بازاریابان و دانشگاهیان به خود جلب کرده است.

          بر اساس اصلی در بازاریابی سنتی که به‌عنوان اصل 80-20 شناخته می شود، 20 درصد از مشتریان 80 درصد از سود شرکت را ایجاد می کنند (کاتلر و کلر ، 2005). این‌که 20 درصد از مشتریان احتمالاً وفادار به برند باشند، مشروط بر این است که کسب‌وکار به ارائه مزایای رقابتی بپردازد. به‌عنوان‌مثال، مشتریان وفادار به برند، هزینه‌های بازاریابی را کاهش می دهند، زیرا هزینه نگه داشتن مشتریان فعلی کمتر از جذب مشتری های جدید است (لین، 2010). علاوه بر این، مشتریان وفادار به برند، کالاهای بیشتری را خریداری می کنند، توجه کمتری را نسبت به تبلیغات رقبا دارند، نسبت به قیمت کمتر حساس هستند، حاضر به پرداخت قیمت های بالاتر هستند، به انتشار پیام های مثبت دهان‌به‌دهان می پردازند و این برند را به دیگر مشتریان بالقوه توصیه می کنند (نوکس و واکر ، 2001؛ کریشنامارتی و راج ، 1991؛ کومار، لاترا و داتا؛ 2006؛ ریکهلد و ساسر ، 1990).

این مقاله در نشریه تیلور و فرانسیس منتشر شده و ترجمه آن با عنوان دلبستگی به برند در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Determinants of brand loyalty: self-construal, self-expressive brands, and brand attachment