عنوان مقاله:

بررسی تاثیر کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر سطح استرس و فعالیت مغزی دانشجویان

Investigating the effect of Mindfulness-Based Stress Reduction on stress level and brain activity of college students

سال انتشار: 2022

رشته: روانشناسی

گرایش: روانشناسی بالینی - روانشناسی شناخت

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله کاهش استرس

مشاهده سایر مقالات جدید:

مقالات ISI روانشناسی

 

RESULTS

3.1. MBSR intervention reduces stress, anxiety, and depression scores. In the previous studies, the MBSR was shown to effectively reduce the stress levels in several subject groups such as Social Anxiety Disorder patients (Faucher et al., 2016), and university students (Galante et al., 2018), and employees (Janssen et al., 2018). However, it is unclear if a student group in the LMICs context could also benefit from MBSR. Here we utilized the PSS and the Stress score in the DASS-42 scale to assess the subjective stress perception of student participants. Our result demonstrated that right after the intervention (post-MBSR measurement), only the Test group’s DASS stress score was found to decrease (p = 0.002, 30 %, Fig. 5A), while no change in PSS scores was noticed in post-MBSR measurement (Fig. 4). Interestingly, the Test group’s stress score for both measures substantially decreased when comparing between preMBSR measurement score and the Sustained measurement score (p = 0.002, 33 %, Fig. 4A and p < 0.001, 50 %, Fig. 5A for PSS negative score and DASS stress score, respectively). The combined PSS sum score of the Test group was also reduced by 25 % (p < 0.001) in the Sustained measurement (Fig. 4C). On the contrary, the DASS stress score and PSS negative score of the Control group remained unchanged over time (Fig. 5A and Fig. 4A). The PSS’s positive score (i.e., the “Perceived Coping” items) also did not show any change in both groups (Fig. 4B). Note that the p-values of all multiple comparisons in PSS and DASS scores between three measurement sessions of both Control and Test group can be found in Supplementary Table 1.

3.2. Investigating brain activity response to stress-induced tasks Validating the stress-inducing effect of the Mental Arithmetic (MA) and Stroop tasks Since one of the main goals of MBSR training is to improve the participants’ ability to cope with their negative emotions, we hypothesize that MBSR could influence brain activity in response to stress (Carroll et al., 2021; Johns et al., 2016; Katahira et al., 2018). To validate this hypothesis, we first designed a set of stress-induced tasks, including the Mental Arithmetic (MA) tasks and the Stroop tasks. We arranged the tasks in the order of hard-medium-easy repetitively during three-stage MA tasks performance, while the Stroop tasks speed up the reaction after each round (Al-Shargie, Tang, Badruddin, & Kiguchi, 2015; Jun & Smitha, 2016). Comparing different difficulty levels of the MA tasks, we found that the difficulty and stress rating of the subjects is aligned with our experimental design (p < 0.001, Supplementary Fig. S3). Specifically, these difficulty and stress ratings reduced significantly from timed rounds to untimed rounds in both groups at all three measurements (Supplementary Fig. S3). The Control group’s difficulty and stress perception scores toward the MA tasks were reduced at several task rounds between pre-MBSR and Sustained measurement, specifically on hard and medium rounds (Fig. 6A ii and Fig. 6B).

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

نتایج

3.1. مداخله MBSR نمرات استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد. در مطالعات قبلی، MBSR به طور موثر سطوح استرس را در چندین گروه موضوعی مانند بیماران مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی (فاچر و همکاران، 2016)، و دانشجویان دانشگاه (گالانته و همکاران، 2018) و کارمندان (جانسن) کاهش می‌دهد. و همکاران، 2018). با این حال، مشخص نیست که آیا یک گروه دانشجویی در زمینه LMICs نیز می تواند از MBSR بهره مند شود. در اینجا ما از PSS و نمره استرس در مقیاس DASS-42 برای ارزیابی ادراک استرس ذهنی دانش‌آموزان استفاده کردیم. نتایج ما نشان داد که درست پس از مداخله (اندازه گیری پس از MBSR)، تنها نمره استرس DASS گروه آزمون کاهش یافت (0.002 = 0.002، 30 درصد، شکل 5A)، در حالی که هیچ تغییری در نمرات PSS در بعد از مداخله مشاهده نشد. اندازه گیری MBSR (شکل 4). جالب توجه است که نمره استرس گروه آزمون برای هر دو معیار هنگام مقایسه بین نمره اندازه‌گیری preMBSR و نمره اندازه‌گیری پایدار به طور قابل‌توجهی کاهش یافت (002/0=p، 33 درصد، شکل 4A و p <0.001، 50 درصد، شکل 5A برای نمره منفی PSS و نمره استرس DASS به ترتیب). امتیاز مجموع PSS گروه آزمون نیز در اندازه گیری پایدار 25 درصد کاهش یافت (001/0p<) (شکل 4C). برعکس، امتیاز استرس DASS و نمره منفی PSS گروه کنترل در طول زمان بدون تغییر باقی ماندند (شکل 5A و شکل 4A). نمره مثبت PSS (یعنی موارد "مقابله درک شده") نیز هیچ تغییری در هر دو گروه نشان نداد (شکل 4B). توجه داشته باشید که مقادیر p همه مقایسه‌های چندگانه در نمرات PSS و DASS بین سه جلسه اندازه‌گیری هر دو گروه کنترل و آزمایش در جدول تکمیلی 1 آمده است.

3.2. بررسی پاسخ فعالیت مغز به وظایف ناشی از استرس اعتبار بخشیدن به اثر استرس زا تکالیف محاسبات ذهنی (MA) و استروپ از آنجایی که یکی از اهداف اصلی آموزش MBSR بهبود توانایی شرکت کنندگان برای مقابله با احساسات منفی است، ما فرض می کنیم. که MBSR می تواند بر فعالیت مغز در پاسخ به استرس تأثیر بگذارد (کارول و همکاران، 2021؛ جانز و همکاران، 2016؛ کاتاهیرا و همکاران، 2018). برای تأیید این فرضیه، ابتدا مجموعه‌ای از وظایف ناشی از استرس، از جمله وظایف حساب ذهنی (MA) و وظایف استروپ را طراحی کردیم. ما وظایف را به ترتیب سخت-متوسط-آسان به طور مکرر در طول اجرای وظایف سه مرحله ای کارشناسی ارشد مرتب کردیم، در حالی که وظایف استروپ واکنش را بعد از هر دور سرعت می بخشد (الشرگی، تانگ، بدرالدین، و کیگوچی، 2015؛ جون و اسمیتا. ، 2016). با مقایسه سطوح دشواری مختلف تکالیف MA، دریافتیم که درجه سختی و استرس آزمودنی‌ها با طرح آزمایشی ما همسو است (001/0p<، شکل تکمیلی S3). به طور خاص، این درجه بندی سختی و استرس در هر سه اندازه گیری از دورهای زمان بندی شده به دورهای بدون زمان در هر دو گروه به طور قابل توجهی کاهش یافت (شکل تکمیلی S3). نمرات سختی و ادراک استرس گروه کنترل نسبت به وظایف MA در چندین دور کاری بین اندازه‌گیری قبل از MBSR و اندازه‌گیری پایدار، به‌ویژه در راندهای سخت و متوسط ​​کاهش یافت (شکل 6A ii و شکل 6B).