عنوان مقاله:

وقتی هوش هیجانی عملکرد تیم را پیش‌بینی می‌کند: اعتبار بیشتر نسخه کوتاه نمایه هوش هیجانی گروه کاری

When emotional intelligence predicts team performance: Further validation of the short version of the Workgroup Emotional Intelligence Profile

سال انتشار: 2022

رشته: روانشناسی

گرایش: روانشناسی عمومی - روانشناسی بالینی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله پیش بینی عملکرد تیمی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI روانشناسی

 

مقالات ISI روانشناسی عمومی

 

Study 1: Factor Structure and Internal Consistency

Method

In study 1, the factor structure of the WEIP-S (Jordan and Lawrence 2009) was examined. In line with the literature, we hypothesized that the WEIP-S would have a four-factor structure (awareness of own emotions, management of own emotions, awareness of others’ emotions, management of others’ emotions).

Participants and Procedure

Data were obtained from a convenience sample of French psychology students who were invited to participate in the study. To recruit participants, a link to a web-questionnaire was posted on a social media site of the University, and a paper-pencil questionnaire was handed out to students in class. Participation was voluntary and anonymous, and participants gave their informed consent. The results of the study could be obtained by addressing an email to the authors. Three hundred and eleven students participated in the study, including 234 women (75.2%). The mean age was 21.57 years (SD = 4.35), and the majority of participants were in their second or third year of studies. All the students reported that they had regularly done group work during their studies (reports, oral presentations, etc.). Participants responded to the questionnaire in relation to group work during the current year.

Measures

The Work Group Emotional Intelligence Scale short version (WEIP-S, Jordan and Lawrence 2009) was used. The WEIP-S was translated into French by two native French speakers who were psychology experts. It was then back-translated by a professional translator, and modifications were made in order to ensure that the meaning of the original items remained similar to the translated version. The French version of the WEIP-S comprised 16 items divided into four dimensions (see Appendix 1). The order of items and the response scale were the same as in the original version, with a Likert format ranging from 1 (strongly disagree) to 7 (strongly agree), scores for each dimension ranging from 4 to 28.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

مطالعه 1: ساختار عاملی و سازگاری درونی

روش

در مطالعه 1، ساختار عاملی WEIP-S (جردن و لارنس 2009) مورد بررسی قرار گرفت. مطابق با ادبیات، ما فرض کردیم که WEIP-S یک ساختار چهار عاملی دارد (آگاهی از احساسات خود، مدیریت احساسات خود، آگاهی از احساسات دیگران، مدیریت احساسات دیگران).

شرکت کنندگان و رویه

داده ها از یک نمونه آسان از دانشجویان روانشناسی فرانسوی که برای شرکت در مطالعه دعوت شده بودند به دست آمد. برای استخدام شرکت‌کنندگان، پیوندی به یک پرسشنامه اینترنتی در یکی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دانشگاه پست شد و یک پرسشنامه با مداد کاغذی به دانش‌آموزان در کلاس تحویل داده شد. شرکت داوطلبانه و ناشناس بود و شرکت کنندگان رضایت آگاهانه خود را اعلام کردند. نتایج این مطالعه را می توان با ارسال ایمیل به نویسندگان به دست آورد. سیصد و یازده دانش آموز شامل 234 زن (75.2%) در مطالعه شرکت کردند. میانگین سنی 21.57 سال (SD = 4.35) بود و اکثر شرکت کنندگان در سال دوم یا سوم تحصیل خود بودند. همه دانشجویان گزارش دادند که در طول تحصیل به طور منظم کار گروهی انجام داده اند (گزارش، ارائه شفاهی و غیره). شرکت کنندگان در رابطه با کار گروهی در سال جاری به پرسشنامه پاسخ دادند.