عنوان مقاله:

پایداری گردشگری در طول COVID-19: توسعه انعطاف‌پذیری زنجیره ارزش

Tourism sustainability during COVID-19: developing value chain resilience

سال انتشار: 2022

رشته: مهندسی صنایع

گرایش: لجستیک و زنجیره تامین

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله پایداری گردشگری

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مهندسی صنایع

 

 

مقالات ISI لجستیک و زنجیره تامین

 

3 Areas of tourism supply chain need to be focused for sustainability in post COVID‑19 Era

From the literature review, it is clear that numerous factors are needed to be considered for efective tourism. This study will assess these factors under fve key areas, namely facility (physical location or site), pricing, inventory, information and fnally sourcing.

3.1 Facility A tourist’s travel decision is infuenced by perceiving the travel risks and external information they obtain from different sources. These decisions are also impacted by tourist destinations and traveler types. Experienced travelers typically perceive less risk while choosing travel destinations compared to an inexperienced traveler who is more concerned about security and safety issues (Lew et al. 2020). A traveler’s culture and nationality play a vital role in travel decisions. Tourists from risk-oriented cultures (e.g. western tourists) are more likely to travel anywhere they plan compared to travelers from risk-intolerant cultures (e.g. Asian tourists). In fact, tourists from risk intolerant cultures are more likely to cancel travel plans if they perceive any risk in traveling (Villac and Fuentes-moraleda 2021).

Due to the COVID-19 pandemic, the tourism sector has changed considerably with the typical tourist now selecting tourism destinations after considering only local and nearby destinations with the sense of protection being considered an important factor here (Prayag 2020; Duro et al. 2021). It is for these reasons that during this current pandemic (and moving into the endemic stage of COVID-19 for some countries), most travelers are coming from nearby localities (Haywood 2021). Many countries and regions have restricted travel movements and imposed strict policies on traveling requiring Covid tests, vaccination passports and quarantine (or isolation) restrictions for travelers arriving at their destination. All of this is having a huge impact on the global tourism industry and will be overcome only when borders reopen, and international fights are permitted to fy without any obstacles (Sharma et al. 2021). Some studies have highlighted that in the post-Covid era, choosing a local destination for a traveling plan will act as a favorable alternative for many travelers (Baum and Hai 2020; Higgins-desbiolles 2020). The industry also had to contend with limiting the number of tourists at a tourist site to reduce the chance of spread of this disease and at the same time avoiding mass gatherings of people for the same reason. However, this will at least enable the industry to remain open whilst ensuring the leisure and comfort of tourists are framed in an environment of less risk.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

3 مناطق زنجیره تامین گردشگری باید برای پایداری در دوران پس از کووید-19 متمرکز شوند.

از بررسی ادبیات، روشن است که عوامل متعددی برای گردشگری مؤثر مورد نیاز است. این مطالعه این عوامل را در پنج حوزه کلیدی، یعنی تسهیلات (موقعیت فیزیکی یا سایت)، قیمت گذاری، موجودی، اطلاعات و منابع نهایی ارزیابی خواهد کرد.

3.1 تسهیلات تصمیم یک گردشگر تحت تأثیر درک خطرات سفر و اطلاعات خارجی است که از منابع مختلف به دست می آورند. این تصمیمات همچنین تحت تأثیر مقاصد توریستی و انواع مسافران است. مسافران باتجربه معمولاً در هنگام انتخاب مقاصد سفر در مقایسه با مسافران بی تجربه که بیشتر نگران مسائل امنیتی و ایمنی هستند، خطر کمتری را درک می کنند (Lew et al. 2020). فرهنگ و ملیت یک مسافر نقش حیاتی در تصمیم گیری های سفر دارد. گردشگرانی از فرهنگ‌های ریسک‌محور (مانند گردشگران غربی) در مقایسه با مسافران فرهنگ‌های غیر قابل تحمل ریسک (مانند گردشگران آسیایی) به احتمال زیاد به هر جایی که برنامه‌ریزی می‌کنند سفر می‌کنند. در واقع، گردشگرانی که از فرهنگ‌های غیر قابل تحمل به خطر می‌آیند، در صورت احساس خطر در سفر، احتمالاً برنامه‌های سفر را لغو می‌کنند (Villac and Fuentes-moraleda 2021).