عنوان مقاله:

اثرات پیوندهای کمیته حسابرسی و تخصص صنعت بر قضاوت سرمایه گذاران - نظریه اعتبار منبع بسط

The effects of audit committee ties and industry expertise on investor judgments—Extending Source Credibility Theory

سال انتشار: 2022

رشته: حسابداری - مدیریت

گرایش: حسابرسی - مدیریت مالی - مدیریت بازرگانی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله نظریه اعتبار منبع بسط

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI حسابداری

 

مقالات ISI مدیریت

5. Experiment 2: Extension of Source Credibility Theory

As previously noted, Source Credibility Theory treats independence and competence as orthogonal factors for the determination of source credibility. However, Experiment 1 indicates investors have serious concerns about audit committee independence when personal ties are present between members of the audit committee and the CEO, but these concerns are attenuated when competence, as reflected by industry expertise, is present.

In Experiment 2 we further examine personal ties as the nature of such ties may vary considerably. For instance, a personal tie may be between two close personal friends (e.g., a friendship tie) or alternatively go beyond to include many people such as membership in college or community organizations that tend to gather people of strong intellectual capacity and have a commitment to a higher purpose (e.g., an advisory tie). With a friendship tie, the level of fidelity and allegiance to the CEO is likely to be perceived by investors as a threat to an audit committee member's independence and have a resulting negative effect on oversight, while an advisory tie can provide a common foundation with a neutral or even a positive effect on oversight (e.g., good rapport, working together toward a constructive, positive goal). This distinction is consistent with Bruynseels and Cardinaels (2014), who found a negative association between friendship ties and financial reporting quality, but such a negative association was not present or was muted with advisory ties.

An appointment of an audit committee member with friendship ties can be viewed by investors as solely based on the CEO's demand for allegiance and loyalty, while for advisory ties, investors may be open to entertaining the possibility that the appointment was made for legitimate, professional reasons. When investors are weighing such a possibility, the positive impact of competence can attenuate the potential negative impact of independence concerns from advisory ties (similar to H5 and the related findings in Experiment 1). On the other hand, friendship ties are expected to create such a strong independence concern that competence is unlikely to attenuate this concern due to the allegiance and affiliation of close friends. These expectations are reflected in our final hypothesis.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. آزمایش 2: گسترش نظریه اعتبار منبع

همانطور که قبلا ذکر شد، نظریه اعتبار منبع، استقلال و شایستگی را به عنوان عوامل متعامد برای تعیین اعتبار منبع در نظر می گیرد. با این حال، آزمایش 1 نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگرانی‌های جدی در مورد استقلال کمیته حسابرسی دارند، زمانی که روابط شخصی بین اعضای کمیته حسابرسی و مدیرعامل وجود دارد، اما این نگرانی‌ها زمانی کاهش می‌یابد که شایستگی، همانطور که توسط تخصص صنعت منعکس می‌شود، وجود داشته باشد.

در آزمایش 2 پیوندهای شخصی را بیشتر بررسی می کنیم زیرا ماهیت چنین پیوندهایی ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک رابطه شخصی ممکن است بین دو دوست شخصی نزدیک باشد (مثلاً یک رابطه دوستی) یا فراتر از آن باشد و افراد زیادی را شامل شود، مانند عضویت در کالج یا سازمان‌های اجتماعی که تمایل دارند افراد با ظرفیت فکری قوی را جمع کنند و متعهد به هدف بالاتر (به عنوان مثال، یک کراوات مشاوره). با پیوند دوستی، سطح وفاداری و وفاداری به مدیر عامل احتمالاً توسط سرمایه گذاران به عنوان تهدیدی برای استقلال اعضای کمیته حسابرسی تلقی می شود و در نتیجه تأثیر منفی بر نظارت دارد، در حالی که یک پیوند مشاوره می تواند یک پایه مشترک با خنثی یا حتی تأثیر مثبت بر نظارت (به عنوان مثال، رابطه خوب، همکاری با یکدیگر در جهت یک هدف سازنده و مثبت). این تمایز با Bruynseels و Cardinaels (2014) مطابقت دارد، که یک ارتباط منفی بین روابط دوستی و کیفیت گزارشگری مالی پیدا کردند، اما چنین ارتباط منفی وجود نداشت یا با روابط مشورتی خاموش بود.