عنوان مقاله:

نقش منابع اطلاعاتی خارجی در نوآوری سازمانی در نیجریه

The role of external information sources in organizational innovation in Nigeria

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: مدیریت کسب و کار - مدیریت عملکرد - مدیریت منابع اطلاعاتی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله منابع اطلاعاتی خارجی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مدیریت کسب و کار

Results and discussion

The results of the MVP analyses for manufacturing and service firms are presented in Tables 6 and 7, respectively. The Tables show the impact of different sources of information on different organizational innovation practices.

In the manufacturing sector, the analyses show that the three organizational innovation practices are positively and significantly influenced by at least one of the information sources, except for competitors and institutional sources. Clients, suppliers and other sources of information such as industry associations, conferences and trade fairs and technical publications, have a positive impact on external relations. This implies that manufacturing firms that can exploit information from their clients/ customers, suppliers and industry associations have a higher chance of implementing new ways of organizing relations with other firms or public institutions. According to Halstead et al. (1994), the main reason for setting up businesses is to create a customer base and sell the organization’s output to them. Customers are therefore an important source of both information and revenue; they provide an important source of information that can help add value to the products and services of firms. They do this by providing information on unmet needs, with which firms can then develop innovative products or new ways of meeting those needs. These can be through new delivery channels, outsourcing, subcontracting, among others. In addition, the main reason driving the objects of firms in delivering superior quality of products is to satisfy the needs of the customer. Hence, firms that attract brand loyalty tend to implement feedback procedures from their customers that will enhance the provision of quality products and services.

Since the foundation of firms is centred on commitment to quality, firms can create new business practices or even change their culture to create total quality. Therefore, firms may introduce new business practices including new training methods, streamline communication process, and improve teamwork in order to satisfy customer demands and needs. Firms further recognize the need to change the business strategies in order to meet customer expectations. For example, Christopher and Towill (2000) argued that agility becomes an important consideration for firms when service and customer value enhancement are the primary drivers to have market advantage. Hence, the customer is central to any innovative strategies pursued by the firm at any point in the supply chain (Naylor, Naim, and Berry 1999).

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

نتایج و بحث

نتایج تجزیه و تحلیل MVP برای شرکت های تولیدی و خدماتی به ترتیب در جداول 6 و 7 ارائه شده است. جداول تأثیر منابع مختلف اطلاعات را بر رویه های مختلف نوآوری سازمانی نشان می دهد.

در بخش تولید، تحلیل ها نشان می دهد که سه شیوه نوآوری سازمانی به طور مثبت و قابل توجهی تحت تأثیر حداقل یکی از منابع اطلاعاتی به جز رقبا و منابع نهادی قرار دارند. مشتریان، تامین کنندگان و سایر منابع اطلاعاتی مانند انجمن های صنعتی، کنفرانس ها و نمایشگاه های تجاری و نشریات فنی، تاثیر مثبتی بر روابط خارجی دارند. این بدان معناست که شرکت‌های تولیدی که می‌توانند از اطلاعات مشتریان/مشتریان، تامین‌کنندگان و انجمن‌های صنعتی خود بهره‌برداری کنند، شانس بیشتری برای اجرای روش‌های جدید سازمان‌دهی روابط با سایر شرکت‌ها یا مؤسسات عمومی دارند. به گفته هالستد و همکاران. (1994)، دلیل اصلی راه اندازی کسب و کارها، ایجاد پایگاه مشتری و فروش خروجی سازمان به آنها است. بنابراین مشتریان منبع مهمی از اطلاعات و درآمد هستند. آنها منبع مهمی از اطلاعات را فراهم می کنند که می تواند به ارزش افزوده به محصولات و خدمات شرکت ها کمک کند. آنها این کار را با ارائه اطلاعات در مورد نیازهای برآورده نشده انجام می دهند، که شرکت ها سپس می توانند محصولات نوآورانه یا راه های جدیدی برای برآورده کردن این نیازها توسعه دهند. اینها می تواند از طریق کانال های تحویل جدید، برون سپاری، پیمانکاری فرعی و غیره باشد. علاوه بر این، دلیل اصلی سوق دادن اهداف شرکت ها در ارائه محصولات با کیفیت برتر، برآوردن نیازهای مشتری است. از این رو، شرکت هایی که وفاداری به نام تجاری را جذب می کنند، تمایل به اجرای روش های بازخورد از مشتریان خود دارند که ارائه محصولات و خدمات با کیفیت را افزایش می دهد.