عنوان مقاله:

تاثیر رضایت مشتری بر عملیات تحویل بسته با استفاده از وسایل نقلیه خودران: یک مطالعه شبیه‌سازی مبتنی بر عامل

The effect of customer satisfaction on parcel delivery operations using autonomous vehicles: An agent-based simulation study

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت - مهندسی صنایع

گرایش: بازاریابی - مدیریت تکنولوژی - مدیریت فناوری اطلاعات - مدیریت نوآوری و فناوری - تکنولوژی صنعتی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله شبیه‌سازی مبتنی بر عامل

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مهندسی صنایع

 

5. Sensitivity analysis
A sensitivity analysis study of changing model parameters is carried out to measure the changes of parameters' impacts on the outputs and verify the developed model's performance. It also monitors the relationship among these parameters. The impact of their variations in the model parameter settings is useful to identify the inputs that cause different KPI values for practical model analysis.
In this study, the behavior of the developed agent-based GIS model in response to different levels of Loyal and Unhappy customers to targeting non-customers for both the best and worst scenarios is investigated. The probabilities of targeting non-customers are presented in Table 2 and analyzed at different levels as it directly affects the company's total number of current customers. Table 4 presents the sensitivity study conducted to show the impact of different levels of targeting non-customer probability parameters on the total company customers for both the Best and Worst scenarios.
As shown in Table 4, increasing the Loyal customer's rate results in an increase in the total number of customers, while increasing the Unhappy customer's rate will decrease the total number of customers. For the Unhappy Customers, when the Loyal Customers is 50%, for example, it can be noticed that the total number of customers is increasing for both the best and worst scenario. This is attributed to the fact that increasing loyal customers from 25% to 75% will increase the total number of current customers in the company.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. تجزیه و تحلیل حساسیت
یک مطالعه تحلیل حساسیت تغییر پارامترهای مدل برای اندازه‌گیری تغییرات تأثیرات پارامترها بر خروجی‌ها و تأیید عملکرد مدل توسعه‌یافته انجام می‌شود. همچنین بر رابطه بین این پارامترها نظارت می کند. تأثیر تغییرات آنها در تنظیمات پارامتر مدل برای شناسایی ورودی هایی که باعث ایجاد مقادیر مختلف KPI برای تحلیل مدل عملی می شوند مفید است.
در این مطالعه، رفتار مدل GIS مبتنی بر عامل توسعه‌یافته در پاسخ به سطوح مختلف مشتریان وفادار و ناراضی برای هدف‌گیری غیرمشتریان برای بهترین و بدترین سناریو بررسی می‌شود. احتمالات هدف قرار دادن غیرمشتریان در جدول 2 ارائه شده است و در سطوح مختلف تجزیه و تحلیل شده است زیرا به طور مستقیم بر تعداد کل مشتریان فعلی شرکت تأثیر می گذارد. جدول 4 مطالعه حساسیت انجام شده را برای نشان دادن تأثیر سطوح مختلف پارامترهای احتمالی غیرمشتری بر روی کل مشتریان شرکت برای بهترین و بدترین سناریو نشان می دهد.