عنوان مقاله:

درگیر کردن کاربران رسانه های اجتماعی با پیام های نگرشی در طول ارتباطات بحران سلامت

Engaging social media users with attitudinal messages during health crisis communication

سال انتشار: 2022

رشته: مهندسی فناوری اطلاعات - علوم اجتماعی

گرایش: اینترنت و شبکه های گسترده - جامعه شناسی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله رسانه های اجتماعی 

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مهندسی فناوری اطلاعات

 

مقالات ISI علوم اجتماعی

 

 

3. Analytical framework and development of research questions
A framework that has been developed to model the expression of attitudes is the Attitude system in the Appraisal Framework (Martin and White, 2005). According to the Attitude system, attitudes can be construed in three different dimensions: Affect, Judgment, and Appreciation. Affect addresses people’s emotional reactions (e.g., she is pleased by her speedy recovery), whereas Judgment and Appreciation are more concerned with shared community values, i.e., values by which people’s behaviors can be assessed in terms of their ethics—Judgment (e.g., she is very kind to her patients); and values with which objects or events can be evaluated in terms of their impact, complexity, and worth—Appreciation (e.g., the current situation is rather complex).

The Attitude system has been extensively applied in research concerning personal and institutional discourses to study how attitudinal meanings were designed, for example, to promote positive self-presentation (Ho, 2020), build rapport and trust (Ho, 2014, Jensen, 2009), and legitimize or delegitimize political stances (Feng, 2017, Hoffmann, 2018). To understand the attitudes People’s Daily exhibited in its public communication during COVID-19, this study considers adopting the Attitude system for analysis. Instead of making general comments based on the entirety of a text, the Attitude system offers a bottom-up approach of textual analysis grounded in the close reading of each linguistic choice made in the text that signifies a particular kind of attitude and, therefore, enables a systematic account of the sender’s attitudes.

Before diving into a more in-depth investigation of the different attitude dimensions (Affect/Judgment/Appreciation), the first research question that this study addresses is whether attitudinal posts, compared with non-attitudinal posts, lead to stronger public engagement as measured by the numbers of ‘likes’, ‘shares’, and ‘comments’ generated; therefore, the first research question was derived as follows:
RQ1. Were there any differences between the impact of attitudinal and nonattitudinal posts on public engagement?

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

3. چارچوب تحلیلی و توسعه سوالات تحقیق
چارچوبی که برای مدل سازی بیان نگرش ها ایجاد شده است، سیستم نگرش در چارچوب ارزیابی است (مارتین و وایت، 2005). بر اساس سیستم نگرش، نگرش ها را می توان در سه بعد مختلف تفسیر کرد: تأثیر، قضاوت و قدردانی. Affect به واکنش‌های عاطفی افراد می‌پردازد (به عنوان مثال، او از بهبودی سریع خود راضی است)، در حالی که قضاوت و قدردانی بیشتر به ارزش‌های مشترک جامعه مربوط می‌شود، به عنوان مثال، ارزش‌هایی که می‌توان با آن‌ها رفتار افراد را از نظر اخلاقی ارزیابی کرد - قضاوت (مثلاً او. با بیماران خود بسیار مهربان است) و ارزش هایی که می توان با آنها اشیا یا رویدادها را از نظر تأثیر، پیچیدگی و ارزش آنها ارزیابی کرد - قدردانی (به عنوان مثال، وضعیت فعلی نسبتاً پیچیده است).
سیستم نگرش به طور گسترده در تحقیقات مربوط به گفتمان های شخصی و نهادی برای مطالعه چگونگی طراحی معانی نگرشی به کار گرفته شده است، به عنوان مثال، برای ترویج خودنمایی مثبت (هو، 2020)، ایجاد رابطه و اعتماد (هو، 2014، جنسن، 2009). و مواضع سیاسی را مشروع یا مشروع جلوه می دهد (فنگ، 2017، هافمن، 2018). برای درک نگرش هایی که People's Daily در ارتباطات عمومی خود در طول COVID-19 نشان داد، این مطالعه به اتخاذ سیستم نگرش برای تجزیه و تحلیل می پردازد. به جای اظهار نظرهای کلی بر اساس کل متن، سیستم نگرش رویکردی از پایین به بالا برای تجزیه و تحلیل متن ارائه می دهد که مبتنی بر خوانش دقیق هر انتخاب زبانی انجام شده در متن است که نشان دهنده نوع خاصی از نگرش است و بنابراین، این امکان را فراهم می کند. گزارشی سیستماتیک از نگرش های فرستنده.