عنوان مقاله:

تجزیه و تحلیل داده الگوی لباس به کمک کامپیوتر بر اساس عوامل محبوب

Computer-Aided Data Analysis of Clothing Pattern Based on Popular Factors

سال انتشار: 2022

رشته: مهندسی کامپیوتر

گرایش: هوش مصنوعی - مهندسی الگوریتم و محاسبات 

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله تحلیل داده الگوی لباس

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مهندسی کامپیوتر

 

مقالات ISI هوش مصنوعی

II. THE PROPOSED METHODOLOGY

A. Fashion Factors of Clothing

Clothing design must closely follow fashion trends. Wellknown brand clothing can always grasp fashion trends and have a high degree of recognition. The development of the fashion trend optimization model of clothing design elements is to summarize the understanding of the actual development needs and market consumption willingness, and carry out the corresponding fashion trend extraction and the level development of the corresponding design elements according to the current situation and brand culture. 

We can understand that in the first-level optimization process, the nature elements, model profile properties, color properties, material properties, and details of popular clothing are processed; the second-level optimization process is to perform corresponding clothing on the shape elements of popular clothing. The main points are highlighted; the threelevel optimization process is to perform in-depth fashion element processing on the composition of the clothing according to the two elements of fashion clothing, and carry out the design and production of new products when the content conforms to the fashion trend elements. In the real clothing aesthetics and consumption awareness of clothing, the selection and arrangement of popular materials corresponding to clothing design element models is also in the process of effectively developing modern clothing design, and the corresponding elements of clothing design are carried out. Optimize and improve. For clothing consumption, fashion depends on the stage at which consumers intervene. The degree of fashion of consumers depends on their own values and aesthetics. Different values, aesthetics and economic conditions determine whether they are in the initial period and climax period. Or add to the trend of fashion during the recession. Under normal circumstances, the individual consumer's fashion level remains unchanged, so we see that some people around are always fashionable, while others are always out of date. When a person changes his own quality, changes in his living environment, influences from the people he interacts with, and changes in his spending power, he will often form new consumption concepts and aesthetic appeals, which will change the opportunity for him to intervene in fashion trends.

The popularity of a thing will be affected by social factors, including politics, economy, technology, and culture. The popularity of clothing is no exception. The influence of the political situation on the fashion of clothing is unavoidable.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

II. روش پیشنهادی

الف. عوامل مد لباس

طراحی لباس باید از نزدیک روندهای مد را دنبال کند. لباس های برند معروف همیشه می توانند گرایش های مد را درک کنند و از درجه بالایی از شناخت برخوردار باشند. توسعه مدل بهینه‌سازی روند مد عناصر طراحی لباس برای خلاصه کردن درک نیازهای توسعه واقعی و تمایل به مصرف بازار، و انجام استخراج روند مد مربوطه و توسعه سطح عناصر طراحی مربوطه با توجه به وضعیت فعلی و انجام می‌شود. فرهنگ برند

می‌توانیم درک کنیم که در فرآیند بهینه‌سازی سطح اول، عناصر طبیعت، ویژگی‌های نمایه مدل، ویژگی‌های رنگ، خواص مواد و جزئیات لباس‌های محبوب پردازش می‌شوند. فرآیند بهینه‌سازی سطح دوم، اجرای لباس‌های مربوطه بر روی عناصر شکل لباس محبوب است. نکات اصلی برجسته شده است. فرآیند بهینه سازی سه سطحی عبارت است از انجام پردازش عمیق عناصر مد بر روی ترکیب لباس با توجه به دو عنصر لباس مد، و انجام طراحی و تولید محصولات جدید زمانی که محتوا با عناصر روند مد مطابقت داشته باشد. در زیبایی شناسی واقعی لباس و آگاهی مصرف از لباس، انتخاب و چیدمان مواد پرطرفدار مطابق با مدل های المان طراحی لباس نیز در حال توسعه موثر طراحی لباس مدرن است و عناصر مربوطه طراحی لباس انجام می شود. بهینه سازی و بهبود. برای مصرف لباس، مد بستگی به مرحله ای دارد که مصرف کنندگان در آن مداخله می کنند. درجه مد مصرف کنندگان به ارزش ها و زیبایی شناسی آنها بستگی دارد. ارزش ها، زیبایی شناسی و شرایط اقتصادی متفاوت تعیین می کند که آیا آنها در دوره اولیه و دوره اوج قرار دارند یا خیر. یا به روند مد در دوران رکود اضافه کنید. در شرایط عادی، سطح مد مصرف کننده بدون تغییر باقی می ماند، بنابراین می بینیم که برخی از افراد اطراف همیشه شیک هستند، در حالی که برخی دیگر همیشه قدیمی هستند. هنگامی که شخصی کیفیت خود را تغییر می دهد، محیط زندگی خود را تغییر می دهد، تأثیرات افرادی که با آنها در تعامل است و قدرت خرج کردن خود را تغییر می دهد، اغلب مفاهیم مصرف و جذابیت های زیبایی شناختی جدیدی را شکل می دهد که فرصت مداخله را برای او تغییر می دهد.