عنوان مقاله:

آموزش رشدی در مدارس ابتدایی هلند: بررسی نتایج تحقیق از رویکرد آموزشی مبتنی بر چت

Developmental Education in Dutch primary schools: Review of research outcomes from a CHAT-based teaching approach

سال انتشار: 2022

رشته: علوم تربیتی

گرایش: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله آموزش رشدی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI علوم تربیتی

 

 

مقالات ISI مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

 

4. Discussion
The current review study was conducted to answer the following research question: What kinds of learning outcomes for pupils aged 4–12 does the Developmental Education approach in the Netherlands produce? We conducted a systematic narrative review on 33 studies that focused on DE and learning outcomes in four domains: language development (17 studies), mathematical development (17 studies), social-emotional development (4 studies) and other domains (2 studies).1 In total, this review reports outcomes for N = 3419 pupils, of which n = 1985 pupils in DE schools or in schools using elements of the DE approach. Although there were major differences among the included studies in design, domain, instruments, and number of participants, this body of research did give us important insights in the value and quality of DE in relation to pupils' learning.

4.1. Conclusions
Based on our systematic review, our most important conclusions are that (1) pupils in DE meet the national norms on general language development and seem to score higher on vocabulary acquisition than non-DE pupils. This was also found for SLL: SLL in DE schools scored higher on several language tests compared to SLL in non-DE schools; (2) DE pupils have similar to higher scores on mathematical tests compared to pupils in non-DE schools; and (3) pupils in DE seem to have higher scores on social-emotional development, self-confidence and learning attitude compared to pupils in non-DE schools.

What are possible explanations for these conclusions? To answer this question, we start from the most important aims of the DE approach: promoting ‘pupils’ meaningful learning and cultural development in an ‘emancipatory way’ (van Oers, 2012a, p. 59). In DE, pupils' personal meanings and interests are connected to cultural meanings and goals of teachers, by getting them involved in sociocultural practices (like agriculture, bookshops, sewing workshop, post office, doctor's practice, etc.). Participating in these practices in playful ways allowed them to act as real agents. While playing, learning, and interacting in these practices, pupils and teachers discover actions, knowledge, attitudes or skills that children cannot (yet) perform independently and for which they need help of the teacher or a more knowledgeable other (i.e., the ZPD). Furthermore, in DE schools, pupils get opportunities to discover the world in joint activities. This may explain why DE pupils show higher scores on motivation and other social-emotional skills. Besides, the meaningful learning environment in DE-schools could also explain why pupils in DE score higher on vocabulary acquisition: in a meaningful learning environment pupils are motivated to use and learn thematic words to enrich their play activities (Van Oers & Duijkers, 2013).

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

4. بحث
مطالعه مروری کنونی برای پاسخ به سؤال پژوهشی زیر انجام شد: رویکرد آموزش توسعه‌ای در هلند چه نوع نتایج یادگیری برای دانش‌آموزان 4 تا 12 ساله ایجاد می‌کند؟ ما یک مرور داستانی سیستماتیک بر روی 33 مطالعه انجام دادیم که بر DE و نتایج یادگیری در چهار حوزه متمرکز بودند: توسعه زبان (17 مطالعه)، رشد ریاضی (17 مطالعه)، توسعه اجتماعی-عاطفی (4 مطالعه) و سایر حوزه ها (2 مطالعه). 1 در مجموع، این بررسی نتایج را برای 3419 دانش آموز گزارش می کند که از این تعداد 1985 دانش آموز در مدارس DE یا در مدارسی که از عناصر رویکرد DE استفاده می کنند. اگرچه تفاوت‌های عمده‌ای بین مطالعات وارد شده در طراحی، حوزه، ابزار و تعداد شرکت‌کنندگان وجود داشت، این مجموعه از تحقیقات بینش‌های مهمی را در مورد ارزش و کیفیت DE در رابطه با یادگیری دانش‌آموزان به ما داد.

4.1. نتیجه گیری
بر اساس بررسی سیستماتیک ما، مهمترین نتیجه گیری ما این است که (1) دانش آموزان در DE هنجارهای ملی در مورد رشد زبان عمومی را برآورده می کنند و به نظر می رسد در اکتساب واژگان بالاتر از دانش آموزان غیر DE هستند. این همچنین برای SLL یافت شد: SLL در مدارس DE در چندین آزمون زبان در مقایسه با SLL در مدارس غیر DE امتیاز بیشتری کسب کرد. (2) دانش آموزان DE نمرات مشابهی در آزمون های ریاضی در مقایسه با دانش آموزان مدارس غیر DE دارند. و (3) به نظر می رسد دانش آموزان در DE نمرات بالاتری در رشد اجتماعی-عاطفی، اعتماد به نفس و نگرش یادگیری در مقایسه با دانش آموزان مدارس غیر DE دارند.