عنوان فارسی مقاله: گیت های منطقی نوری AND و OR کاملا یکپارچه


عنوان انگلیسی مقاله: Fully Integrated AND and OR Optical Logic Gates


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی گیت های منطقی نوری AND و OR کاملا یکپارچه و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

   





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

ما دو طرح نوین از گیت های منطقی فشرده، خطی، و تمام نوری AND و OR را بر مبنای معماری کریستال فوتونی پیشنهاد نمویم. دستگاه های پیشنهادی بر اساس ترکیبی از کاواک یا حفره های حلقوی و متصل کننده نقص خطی Y شکل مستقر در بین دو موجبر تشکیل یافته است. عملکرد گیت های منطقی پیشنهادی با استفاده از روش دامنه زمانی تفاضل محدود مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفت.

طرح پیشنهاد شده برای گیت AND نسبت کنتراست سطح منطقی ON به OFF بیشتر از 6 دسی بل را ارائه می نماید و طرح پیشنهاد شده برای گیت های OR نیز قدرت انتقالی بیشتر از 0.5 را عرضه می دارد. با توجه به موارد فوق، گیت های منطقی OR و AND پیشنهادی به ترتیب می توانند با نرخ بیت هایی در حدود 0.5 و 0.208 Tb/s فعالیت نمایند.

افزون بر این، محاسبه تحمل پذیری ساخت دستگاه های پیشنهادی نشان می دهد که شعاع میله های کاواک یا حفره های حلقوی باید با خطای ساخت کمتر از ٪10± و ٪3± به ترتیب برای گیت های OR و AND کنترل شوند. انتظار می رود که چنین طرح های دارای توان لازم برای مولفه های کلیدی جهت مدارهای مجتمع فوتونیکی آینده با توجه به سادگی و اندازه کوچک خود باشند.