عنوان فارسی مقاله:

تاثیر استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی روی یادداشت های حسابرسان

عنوان انگلیسی مقاله:

The effects of International Financial Reporting Standards on the notes of auditors


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تاثیر استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی روی یادداشت های حسابرسان و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
هدف: این مقاله تلاش می کند تا پیشرفت های زمینۀ حسابداری را با پیشرفت های حوزۀ حسابرسی ترکیب کند. به ویژه، تأثیر استانداردهای حسابداری بین المللی (IAS) را روی یافته ها و گزارش های حسابرسان بررسی می کند.
طرح/روش شناسی/رویکرد: استانداردهای بین المللی حسابرسی (ISA) اصلاح شدند تا توسط اتحادیۀ اروپا به عنوان استانداردهای حسابرسی رسمی و رایج ایالت‌های عضو پذیرفته شود. معرفی IAS یکی از مهم ترین پیشرفت ها در تاریخ ارائه و تدارک صورت های مالی شده است. تأثیر کاربرد این استانداردها روی ارزیابی یک شرکت و روی ارائۀ مشاهدۀ درست و عادلانۀ آن آشکار است. پژوهشی گسترده در مورد صورت های مالی و گزارش-های حسابرسان انجام شده است.
یافته ها: تأثیرات استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) روی گزارش ها و یادداشت های حسابرسان، دو سال اول کاربرد رسمی آنها تجزیه و تحلیل شد. فهمیده شد که یادداشت های حسابرسان و تنظیم حقوق صاحبان سهامی که آنها پیشنهاد می دهند، مسلماً به یادداشت هایی مربوط است که پیش از کاربرد IFRS با صورت های مالی همراه است، درحالی‌که به طور منفی به یادداشت های توضیحی مربوط است که تحت IFRS قرار دارند. نقش متفاوت یادداشت های شرکت قبل و بعد از کاربرد IFRS و تغییر یادداشت های حسابرسان نیز بررسی می شود.
اصالت/ارزش: اکثر تمرکزات پژوهشی در مورد تأثیرات حسابداری IFRS است. در این پژوهش، تلاش شده است تا پیشرفت های حوزۀ حسابداری با پیشرفت های حوزۀ حسابرسی ترکیب شود. ISA برای پذیرش در پذیرش در اتحادیۀ اروپا به عنوان استانداردهای حسابرسی رایج و رسمی ایالت‌های عضو بازبینی شد. اگرچه داده های موجود هنوز بسیار محدود هستند، اما پژوهش های بیشتری در این حوزه انجام شده است. اکثر پژوهش ها روی تأثیرات حسابداری IFRS تمرکز دارد.