عنوان فارسی مقاله:

کارکردهای مدیریت زنجیره تامین سبز: تاثیر روی عملکرد

عنوان انگلیسی مقاله:

Green supply chain management practices: impact on performance




نمونه متن ترجمه
چکیده
هدف: یکی از اهداف این پژوهش ایجاد همکاری و تعاون در ایجاد یک موج بررسی تجربی در ارتباط با اثر کارکردهای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) روی عملکرد می‌باشد. همچنین هدف پژوهش نظریه‌پردازی و ارزیابی و بررسی تجربی کارکردهای جامع مدیریت زنجیره تأمین سبز و مدل عملکرد است. مدل با کارکردهای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) یکی شده و تولیدکنندگان را با شرکای زنجیره تأمین(هم عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان) به‌منظور حمایت پایداری محیطی از طریق زنجیره تأمین پیوند می‌دهد.
طراحی/روش‌شناسی/رویکرد: داده‌های پژوهش از میان 159 مدیر تولیدی جمع‌آوری گردیده و سپس از طریق روش‌شناسی مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) تحلیل گردید. مدیران تولیدی داده‌های به‌دست‌آمده را به سطح بازتاب دادند که در آن سازمان‌هایشان با عرضه‌کنندگان و مشتریان به‌منظور بهبود پایداری محیطی زنجیره تأمین در فعالیت هستند.
یافته‌ها و نتایج: به‌طورکلی، تطبیق کارکردهای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) از سوی سازمان‌های تولیدی منجر به بهبود عملکرد محیطی و عملکرد اقتصادی شده که به‌نوبه‌خود روی عملکرد عملیاتی تأثیر مثبتی دارند. عملکرد عملیاتی متعاقباً عملکرد سازمانی را تقویت کرده و ارتقا می‌دهد.
محدودیت‌های پژوهش/پیشنهادها: به‌عنوان نخستین موج پژوهش تجربی تأثیر کارکردهای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) روی عملکرد، پژوهش حاضر یک مطالعه اکتشافی ضروری به شمار می‌آید.
پیشنهادهای کاربردی: مجریان این پژوهش چارچوبی را برای ارزیابی تأثیر سینرژتیکی(افزاینده‌ی) کارکردهای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) روی عملکرد ارائه کردند. مدیریت محیطی درونی و سیستم‌های اطلاعاتی سبز به‌عنوان محرک‌های ضروری و حیاتی خرید سبز، مشارکت به مشتریان، طراحی اقتصادمحور و بازیابی‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کردند.
نوآوری و ضرورت تحقیق: کارکردهای جامع مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) در این پژوهش برای نخستین بار ارائه‌شده و از حیث تجربی ارزیابی گردید. نتایج این بررسی این اصل را تائید کرد که کارکردهای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) هم از بعد محیطی و هم‌کسب و کار برتر ضروری است. رویکرد دوجانبه ساختاری برای اجرا و پیاده‌سازی کارکردهای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) در این پژوهش ارائه‌شده است.