عنوان فارسی مقاله: نمایش محتوا و ساختار پایگاه داده با استفاده از روشNOK
عنوان انگلیسی مقاله:

The Representation of Database Content and Structure Using the NOK Method


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی نمایش محتوا و ساختار پایگاه داده با استفاده از روشNOK و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

1. مقدمه

زبان یکی از ابزارهای شناخته شده فراگیر ذهن ماست و یک ابزار ارتباطی بازتاب زندگی قابل مشاهده و درونی ما است. جنبه های معنایی یک کلمه - معنی واقعی آن - تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین مسائل در زبان شناسی محاسباتی معاصر و علم هوش مصنوعی است[1]

یکی از زمینه های مهم در این منطقه از هوش مصنوعی (AI) نمایش دانش (KR) است. دانش را می توان به روش های مختلف [2]، [3]، [4]، ذخیره کرد برای مثال با استفاده از: شبکه های معنایی [5]، [6]، چارچوبها [7] و هستی شناسی [8].

روش گره دانش که متعلق به یک گروه از شبکه معنایی است میتواند برای ارایه دانش استفاده شود.

متد NOKیک روش برای مدلسازی گره های دانش است و به صورت بیان گرافیکی دانش در قالب یک نمودار، به نام نمودار گره دانش (DOK) استفاده می شود. این روش بر اساس تحقیق و تجزیه و تحلیل زبان طبیعی انسانمی باشد، که برای نزدیک شدن به موضوع هوش انسان مهم است . NOKروش جملات ، کلمات و معنایشان را ، و همچنین دنباله ای از اتصال کلمات به اشکال پیچیده تررا تجزیه وتحلیل می کند. [9]. روش وابسته به وجود بوسیله Miris – علم اصول برای توسعه سیستم های اطلاعاتی تعیین شده است.[10]، [11] ارائه یک سازمان کسب و کار، بخش های آن، ارتباط بین بخش ها و ویژگی های بخش ها .پایگاه داده یک مجمو عه اطلاعات غیر زاید است در تمام رخداد ماهیت تمام روابط و تمام ویزگیهای انها در پایگاه داده توصیف می شود.

از آنجا که ساختار پایگاه داده بوسیله مدل رابطه ای توصیف شده است،ما هنرتبدیل دانش پایگاه داده به مدل گره دانش را تجزیه و تحلیل کر دیم. در این مقاله ما چگونگی ارایه محتوای پایگاه داده و ساختارپایگاه داده با استفاده از روش NOKگره دانش نشان خواهیم داد. مدل رابطه ای بر اساس نمودار ارتباط وجودی است (نمودار ER) جدول ها برای ارائه محتوای پایگاه داده استفاده می شود.