عنوان فارسی مقاله:

مدل سازی و ارزیابی وفاداری مشتری در شبکه های عصبی: شواهدی از شرکت های بیمه نوظهور

عنوان انگلیسی مقاله:

Modelling and evaluating customer loyalty using neural networks: Evidence from startup insurance companies


نمونه متن ترجمه
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی روابط بین مشتری و ارائه دهنده خدمات در شرکت ها و موسسه های بیمه با استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی و رگرسیون خطی می باشد. استفاده از یک نمونه آماری متشکل از 389 مشتری از 10 شرکت بیمه نوظهور، به این مهم دست یافتیم که شبکه های عصبی مصنوعی را می توان به عنوان یک روش موثر برای ارزیابی فاکتورهای موثر بر وفاداری مشتری درنظر گرفت. نتایج نشان داد که رضایتمندی مشتریان و ارزش ادراک شده از سوی آنها به عنوان متغیرهای پیش بینی کننده قوی برای وفاداری مشتری به شمار می آیند. علاوه براین، همچنین در پژوهش حاضر به این نتیجه رسیدیم که اعتماد، کیفیت درک شده و همدردی و معشرت اثر مثبت و معناداری بر روی هم رضایتمندی و خرسندی مشتریان دارند و هم ارزش درک شده.نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که تعهد مشتری به شرکت ارائه دهند خدمت، اثر مثبت و معناداری با رضایتمندی مشتری و وفاداری او دارد. بعد از مقایسه و تجزیه و تحلیل عملکرد مدل های رگرسیون خطی با شبکه های مصنوعی عصبی، به این نتیجه رسیدیم که بکارگیری شبکه های عصبی، یکی از روش ها و رویکردهای برتر برای تجزیه و تحلیل وفاداری، رضایت، و ارزش درک شده مشتری است.استفاده و بکارگیری تکنیک های جدید از قبیل شبکه های عصبی مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری می تواند بسیار برای شرکت های نوظهور و استارت آپ که در صدد هستند مزایای رقابتی را در مقابل رقبای قوی و خوب تاسیس شده بدست آورند، سودمند و کارآمد باشد.