عنوان فارسی مقاله: مشارکت ورزشی و بهزیستی ذهنی: نتایج متغیر ابزاری حاصل از داده های یک براورد در آلمان


عنوان انگلیسی مقاله:

Sport Participation and Subjective Well-Being: Instrumental Variable Results From German Survey Data


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مشارکت ورزشی و بهزیستی ذهنی: نتایج متغیر ابزاری حاصل از داده های یک براورد در آلمان و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

پیش زمینه

یک هدف خط مشی اصلی بسیاری از وزارتخانه های ورزش و بهزیستی، مشارکت در ورزش را برای ارتقاء بهزیستی افزایش میدهد.آثار زیادی در مورد مزایای مشارکت ورزشی بر روی شادکامی وجود دارد. یک چالش در ایجاد ارتباط بین مشارکت ورزشی و شادکامی ،برای برون زادی مشارکت ورزشی در معادله شادکامی وجود دارد.

روشها: این بررسی درصدد ایجاد شواهد سببی یک رابطه بین مشارکت ورزشی و شادکامی خود گزارش شده با استفاده از متغیرهای ابزاری(IV) است.

نتایج :IV بر مبنای داده های یک براورد جمعیت در سال 2009 است که در رینبرگ زندگی میکنند.آلمان عنوان میکند افرادی که در ورزش مشارکت دارند، دارای شادکامی زندگی بالاتری هستند. نتایج یک رابطه ی به شکل U را بین سن و شادکامی خود گزارش شده نشان میدهند. درامد بالاتر به شادکامی خود گزارش شده ی بیشتر وابسته است، مردان نسبت به زنان کمتر شاد هستند و افراد مجرد از افراد غیر مجرد کمتر شاد هستند.

نتیجه گیری: چون نتایج، IV هستند،این یافته ها به صورت یک رابطه ی سببی بین مشارکت ورزشی و بهزیستی ذهنی (SWB) تفسیر میشود.این اثر گسترده تر مشارکت ورزشی بر روی شادکامی کلی ،حمایت را به اولویت خطی مشی دولتهای زیادی برای افزایش مشارکت ورزشی در کل سطوح جمعیت کلی، معطوف میسازد.