نمونه متن ترجمه
چکیده
در این مقاله یک روش مبتنی بر رویکردی چند وجهی جهت بررسی واکنش دینامیکی در یک سازه و محاسبه بارِ باد ارائه می گردد. ساختمان هایی که از این روش در طراحی خود بهره می برند برای استفاده های اداری می باشند. دانش سبک شناسی معماری، ما را قادر می سازد تا حداکثر جابجایی و شتاب برج که ناشی از باد متلاطم است و برای بررسی سطح راحتی مناسب می باشد را محاسبه کنیم و نیز بارهای کلی باد بر روی ساختمان را بسنجیم. اطلاعات ورودی برای آنالیز (تجزیه و تحلیل) این مورد همان توزیعات فشار بر روی سطح خارجی ساختمان و پارامترهای کیفی آن هستند. پژوهشی تجربی در یک تونل باد لایه مرزی بر روی یک ساختمان با نسبت یک به صد (1:100) انجام شد که در آن پارامترهای کیفی از روش اِلمان محدود (بخش مشخصی از ساختمان) به دست آمده اند. به عنوان خروجی نهایی، بارهای داخلی که در ساختمان ایفای نقش می کنند از بارهای ساکنِ به دست آمده از طریق شتاب ها سنجیده می شوند.